23948sdkhjf

Varebilskurererne vil have ordnede forhold

Flere krav til kapital og kunnen skal sikre de seriøse vognmænd i kurrer- og varebilsbranchen, mener brancheforening.
40 vognmænd har meldt sig ind i Specialforeningen for Kurer- og Varebilstransportører, SKV, siden netværket blev stiftet i foråret som et netværk under paraplyorganisationen DTL. Det skriver altomvarebiler.dk.

Foreningen vil sikre ordentlige forhold i en branche, der i deres optik er præget af brodne kar. Fra start har man da også en lang ønskeliste af tiltag, der skal forbedre forholdene i branchen.

- I dag skal man bare have et lille kørekort, et CVR-nummer og en bil, som man kan leje os Lej et Lig. Så er du varevognskurer. Vores krav er et 2-3 ugers kursus, en vognmandstilladelse og en kapitalstillelse på for eksempel 30.000 kroner, før man kommer i gang. Så bliver det pludseligt seriøst, siger Jesper Ilsø, konsulent i DTL til altomvarebiler.dk.

For at sikre sig imod løndumping, cabotagekørsel o.l. er foreningen meget opmærksom på, at der skal internationale krav til. Derfor ønsker man EU-krav på området, ligesom man kender det fra de store lastbiler.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.205