23948sdkhjf

Nyt Virk skal styrke forretningen

Virk er blevet lanceret i en ny version, der samler indberetninger, data og vejledning til virksomhederne ét sted. Hensigten er, at det bliver nemmere og hurtigere for enkelte danske virksomhed at drive sin forretning.
Med det nye Virk skal virksomheden kun benytte én indgang, når den skal indberette, finde viden om kunder, konkurrenter og leverandører – eller komme godt fra start med en ny virksomhed. Det nye Virk har fået et nyt indhold og design, det er gennemtestet af brugerne, og er et skridt på vejen til et bedre Virk med data, værktøjer og indberetninger til det danske erhvervsliv.

Der er tre indholdsområder i det nye virk. De tre områder er:

Virk Indberet

Virk Indberet har forsat indhold for den forrige version. Her er de mest brugte løsninger udviklet og forsøgt gjort mere brugervenlige. Det gælder fx Fakturablanketten og NemRefusion. Samlet indeholder Virk Indberet ca. 1600 indberetningsløsninger fra danske myndigheder og kommuner.

Virk Startvækst

Det andet indholdsområde er Virk Startvækst, der hjælper virksomheden med opstart, udvikling og vækst. Her finder virksomheden og iværksættere, værktøjer til forretningsplaner, guide til støtteordninger, samt mulighed for personlig vejledning.

Virk Data

Som noget helt nyt lanceres Virk Data.

I den første version indeholder Virk Data

* et datakatalog med erhvervsrelevante data fra offentlige myndigheder,

* et "community" med dialog og debat mellem myndigheder og virksomheder,

* et App Market med løsninger og applikationer, der skal gøre det nemmere for virksomhederne. App Market indeholder blandt andet Bisbase, som giver en analyse af virksomhedens styrker og svagheder i forhold til branchen, tvillinger og konkurrenter. App market vil løbende blive udbygget.

Det forventes for eksempel, at datakataloget udvikles, så CVR-data kan tilgås på en smart og nem måde. Det skulle blive en fordel for dem, der i dag bruger CVR.dk.

Skal gøres personligt

De tre indholdsområder bindes sammen af det personaliserede Mit Virk, hvor virksomheden får overblik over egne data, indberetninger og værktøjer.

På "Mit Virk" kan virksomheden holde sig opdaterede om aktuelle og kommende indberetninger, tilbud og frister fra myndighederne gennem en kalenderfunktion og en beskedboks.

På længere sigt skal "Mit Virk" udvikles, så det bliver muligt for den enkelte virksomhed at samle alle sine indberetningsblanketter, oplysninger, data og værktøjer.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078