23948sdkhjf

Forkert konklusion vedrørende ny Maut

Den 1. januar 2015 kommer der nye Maut-takster for at køre lastbil på de tyske motorveje.
Maut’en reguleres med jævne mellemrum og bliver fra 2015 en smule lavere end tidligere. Det har medført en række udtalelser fra forskellige organisationer.

En af de mere ukorrekte udtalelser kommer fra DTL, som ligefrem har udtalt, at en sænkning af Maut’en vil give "bedre bundlinie for vognmændene."

Det vil jeg tillade mig at kalde noget decideret sludder og mangel på reel viden. Er DTLs nye økonom virkelig uvidende om, at vognmændene og transportfirmaerne viderefakturerer Maut’en til sine kunder? I sidste ende er det slutbrugerne, der betaler Maut’en. Hvis vi ikke kunne viderefakturere Maut’en, var der slet ingen danske vognmænd, der kunne køre international transport!

Ja, Maut’en bliver lavere - men det får ingen indflydelse på vognmændenes økonomi. Derfor er DTL’s udmelding meget uheldig. Den er med til at skabe røre hos transportkøberne, der nu mener, at der er noget at hente. Det er der absolut ikke.

Med venlig hilsen

Direktør Mogens Therkelsen

H. P. Therkelsen A/S
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097