23948sdkhjf

8,5 ton Fuso Canter i Danmark

City Container har som første kunde herhjemme modtaget to nye 8,5 ton Fuso Canter opbygget som renovationsbiler
Den nye 8,5 ton Fuso Canter havde verdenspremiere på IAA transportmessen i Hannover sidste måned. De første to biler er allerede leveret til City Container og kører nu som renovationsbiler i Københavnsområdet.

Den næste danske 8,54 ton Fuso går til Henry Andersen i Ballerup. Det bliver en kroghejs bil, som er ved at blive opbygget hos SAWO i Herlev.

Fuso’erne har betegnelserne 9C15 og 9C18 med henholdsvis 150 og 175 hk Euro 6 motorer fra Fiat Power Train med SCR miljø-teknologi og partikelfilter.

De to biler til City Container kom allerede til Danmark fra fabrikken i Portugal i foråret og blev leveret i henholdsvis juni og juli efter at have været rundt om Finland for at få monteret komprimatorer.

- Vi følger med på fabrikkens hjemmeside. Her kan vi se, hvornår de nye produkter frigives, siger direktør Brian Olesen fra Phoenix Danmark, der forhandler de portugisisk byggede biler.

Han finder de nye Fuso-modeller interessante, fordi de først og fremmest har en lige chassisramme og er lette at bygge op.

- Fabrikken har sørget for huller i rammen. Vi kan for eksempel flytte bagakslen, så vi får den ønskede akselafstand. En af de nye biler endte med en akselafstand på 2,8 meter. Vi kan også bygge en renovationsbil, der har 3,5 ton lasteevne mod 2,2 ton i den tidligere udgave. Det er interessant, for så er risikoen for overlæs mindre, siger Brian Olesen.

Egenvægten ligger på 670-970 kg. Derfor er der mulighed for at få den høje lasteevne. Trailervægten er uændret 3,5 ton. Standard er også ESC stabilitets-system.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08