Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f96df92d-6a23-41b0-b574-8c07a8bcbfa5/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
Vindere
Kontrakt for udbudsenhed 9
(03.10.2022)
DitoBus Linjetrafik A/S
Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed 10
(03.10.2022)
Umove Øst A/S
Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 2
(03.10.2022)
Umove Øst A/S
Farverland 7
Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 6
(03.10.2022)
Keolis Danmark A/S
Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 12
(03.10.2022)
VIKINGBUS Danmark A/S
Hvidovre
Kontrakt for udbudsenhed 5
(03.10.2022)
Anchersen A/S
Hvidovre
Kontrakt for udbudsenhed 3
(03.10.2022)
VIKINGBUS Danmark A/S
Hvidovre
Kontrakt for udbudsenhed 8
(03.10.2022)
DitoBus Linjetrafik A/S
Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed 7
(03.10.2022)
DitoBus Linjetrafik A/S
Holbækk
Kontrakt for udbudsenhed 4
(03.10.2022)
Umove Øst A/S
Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 11
(03.10.2022)
VIKINGBUS Danmark A/S
Hvidovre
Kontrakt for udbudsenhed 13
(03.10.2022)
DitoBus Linjetrafik A/S
Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed 1
(03.10.2022)
Umove Øst A/S
Farverland 7
2600 Glostrup
Invitation til markedsdialog om A21 - Udbud af almindelig rutekørsel
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
Telefon: +45 91168762
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f96df92d-6a23-41b0-b574-8c07a8bcbfa5/homepage
Del II: Genstand
Invitation til markedsdialog om A21 - Udbud af almindelig rutekørsel
Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 781.000 køreplantimer pr. år og ca. 226 driftsbusser. Kørslen udbydes i 13 udbudsenheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart i perioden fra oktober 2023 til marts 2024.
Udbudsenhed 1
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 31, 34, 35, 36, 77
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed
Udbudsenhed 2
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 13, 22, 132, 137, 139 og 161
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 3
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 26, 27, 68
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 4
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 150S og 15E
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 5
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 350S
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 6
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 500S
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 7
Hovedstadsområdet, Nordsjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 55E
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Såfremt der skal foretages udvælgelse mellem ansøgere uden erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, har erfaring med buskørsel. Erfaring omfattende et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end erfaring med et lavere antal køreplantimer.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 8
Hovedstadsområdet, Nordsjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 65E
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Såfremt der skal foretages udvælgelse mellem ansøgere uden erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, har erfaring med buskørsel. Erfaring omfattende et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end erfaring med et lavere antal køreplantimer.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 9
Hovedstadsområdet, Nordsjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 301, 302, 303, 305, 307, 337
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 10
Hovedstadsområdet, Nordsjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 801A, 340, 345, 347, 90N
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 11
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 127, 128, 225
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 12
Region Sjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 101A, 102A, 103, 106, 108, 109, 121, 245R, 246, 99N
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne har erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber inden for de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, således at en reference angående et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end en reference angående et lavere antal køreplantimer. Et højt antal køreplantimer vurderes positivt op til 15.000 køreplantimer pr. år. En reference med mere end 15.000 køreplantimer pr. år vurderes ikke mere positivt end en reference med 15.000 køreplantimer pr. år.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 13
Region Sjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 405, 406, 408, 415, 467, 469
Kontrakten kan forlænges med op til i alt 8 år (2+2+2+2 år). Der henvises til udbudsmaterialet, hvor det fremgår, at fordelingen mellem den ordinære kontraktperiode på 6 år (72 måneder) og forlængelsesperioderne indgår som et forhandlingstema. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Såfremt der skal foretages udvælgelse mellem ansøgere uden erfaring med rutebuskørsel med M3-busser for offentlige trafikselskaber indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad ansøgerne indenfor de seneste tre år regnet fra ansøgningsfristen, har erfaring med buskørsel. Erfaring omfattende et højt antal køreplantimer vurderes mere positivt end erfaring med et lavere antal køreplantimer.
Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse) eller tilsvarende udenlandsk tilladelse udstedt i et EU/EØS-land.
Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.
Der stilles ikke krav til økonomisk og finansiel kapacitet
For udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11 og 12 skal ansøger skal have mindst én reference omfattende udførelse af rutekørsel med M3-busser for et offentligt trafikselskab inden for de seneste tre år fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
For øvrige udbudsenheder (udbudsenhed 7, 8 og 13) stilles der ikke egnethedskrav til teknisk og faglig formåen.
For udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11 og 12 skal ansøger skal have mindst én reference omfattende udførelse af rutekørsel med M3-busser for et offentligt trafikselskab inden for de seneste tre år fra tidspunktet for ansøgningsfristen. Kørslen skal indenfor de seneste tre år fra ansøgningstidsfristen sammenlagt have været i drift i mindst 12 måneder og skal have udgjort mindst 15.000 køreplantimer årligt. Kravet kan opfyldes ved én eller flere referencer, der tilsammen opfylder kravene.
Kravet kan ikke opfyldes ved en reference om kørsel udført som underleverandør. Den angivne reference skal således vedrøre en eller flere kontrakter, som tilbudsgiver selv har indgået med det pågældende offentlige trafikselskab.
Ansøgere, der befinder sig under – eller på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver om-fattet af – en eller flere omstændigheder, som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og/eller 5, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser ansøgers/tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 100.000 kr. pr. driftsbus, jf. Kontraktens punkt 19.1.
Der vil ske betaling som beskrevet i Kontraktens afsnit 14, jf. udbudsmaterialet indgår afregningsmetode som et forhandlingstema.
Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.
Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Movia kan foretage tildeling på baggrund af første forhandlingstilbud.
Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmet. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.
Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet onsdag den 24. februar 2022 kl. 13.00. Tilmelding til informationsmødet skal se senest den 22. februar 2022 til ppb@moviatrafik.dk. Movia orienterer tilmeldte om, hvorvidt mødet foregår virtuelt via Teams eller afholdes fysisk i Movias mødelokaler i Valby.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Efter klagenævnsloven §7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk