23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 230-418241
Offentliggjort
27.11.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Udenrigsministeriet

Vindere

(25.02.2016)
Capital Limousine Service
Vingaards Alle 71
2900 Hellerup

Rammeaftale vedrørende limousinekørsel for Udenrigsministeriet.


Udenrigsministeriet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Udenrigsministeriet
Asiatisk Plads 2
Kontaktpunkt(er): Udenrigsministeriet
Att: Lone Ravn Gydesen
1448 København K
DANMARK
Telefon: +45 33920000
Mailadresse: longyd@um.dk
Fax: +45 32540533

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.um.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale vedrørende limousinekørsel for Udenrigsministeriet.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Primært i hovedstadsområdet.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 3

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udenrigsministeriets Protokol har løbende behov for at bestille limousiner og vans med chauffører i forbindelse med besøg af udenlandske gæster. Rammeaftalen omfatter kørsel med bl.a. royale personer, statsoverhoveder, ministre, embedsmænd m.fl. Kørslen vil foregå såvel i København som i andre dele af landet. Kørslen vil kunne finde sted på alle årets dage, herunder søn- og helligdage, og på alle døgnets tider. Chaufførerne vil skulle kunne sikkerhedsgodkendes for at kunne forestå kørsel under rammeaftalen.
Rammeaftalen udbydes for en 3-årig periode med mulighed for forlængelse 1 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60171000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammeaftalen vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Det vil desuden være et kontraktmæssigt krav, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde rammeaftalen, sikres løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område, jf. ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014. Ved »medvirker til at opfylde kontrakten« forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse. Rammeaftalen vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette.
Leverandøren kan kontakte de(n) relevante arbejdsgiver- eller lønmodtagerorganisation(er) i forhold til, hvilken overenskomst, der kan anses som repræsentativ inden for det pågældende faglige område.
I rammeaftalen vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Udenrigsministeriet stiller ikke særlige krav til arbejdsmiljøet i forbindelse med de udbudte ydelser, jf. bekendtgørelse nr. 1109 af 17.12.2001 om pligter efter lov om arbejdsmiljø i forbindelse med udbud af tjenesteydelser.
Relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af rammeaftalen, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes, jf. Statsministeriets cirkulære nr. 10388 af 17.12.2014 vedrørende sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO, EU og WEU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt. Sikkerhedsgodkendelsen skal kunne opretholdes i hele rammeaftalens løbetid.
Tilladelser til limousinekørsel udstedes i medfør af taxiloven (jf. lovbekendtgørelse nr. 107 af 30.1.2013).
Tilbudsgiver skal i hele rammeaftalens løbetid være i besiddelse af det nødvendige antal gyldige tilladelser til at kunne opfylde rammeaftalens krav. Det er tilbudsgivers ansvar at sikre dette.
Manglende gyldige tilladelser vil være at opfatte som en væsentlig misligholdelse af rammeaftalen.
Det er et krav at de chauffører, der skal køre for Udenrigsministeriet, skal kunne sikkerhedsgodkendes, og tilbudsgiver vil i forbindelse med rammeaftalens indgåelse modtage blanketter til brug herfor. Manglende sikkerhedsgodkendelser er at opfatte som en væsentlig misligholdelse, jf. bl.a. rammeaftalens pkt. 3.2. og pkt. 13.1.
Når sikkerhedsgodkendelserne er opnået, skal de pågældende chauffører, hvis de ikke allerede har gennemgået politiets køretekniske kursus, gennemgå og bestå dette kursus.
Tilbudsgiver skal sikre, at alle chauffører i hele rammeaftalens løbetid har gennemført og bestået de krævede køretekniske kurser.
Tilbudsgiver afholder alle udgifter, herunder eventuelle rejse- og opholdsudgifter, forbundet hermed.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i tilbuddet:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Udenrigsministeriet har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan rekvireres hos Udenrigsministeriet sammen med det øvrige udbudsmateriale, jf. punkt I.1).

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, indeholdende samme oplysninger.
— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed, indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i tilbuddet:
1) En erklæring om tilbudsgivers samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed eller seneste offentliggjorte årsrapport.
2) Erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne under 1) og 2) afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Mindstekrav: En positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
2) Mindstekrav: En samlet årlig omsætning på minimum 500 000 DKK i de seneste tre disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af økonomiske aktører/virksomheder (konsortier) skal mindstekravene under 1) og 2) således være opfyldt af de enkelte økonomiske aktører/virksomheder tilsammen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
En liste over de to betydeligste tilsvarende leverancer af limousinekørsel, jf. punkt II.1.5), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år. Udenrigsministeriet ser gerne, at listen indeholder følgende:
a) en kort beskrivelse af leverancerne
b) en kort beskrivelse af tilbudsgivers rolle i udførelsen af leverancerne
c) tidspunkter for leverancernes udførelser
d) vederlag samt
e) modtager af leverancerne.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen, men oplysningerne behandles samlet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: 2 referencer, der dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med tilsvarende kørsel for andre offentlige myndigheder og/eller større private virksomheder.
Ved sammenslutninger af økonomiske aktører skal mindstekravet være opfyldt af de økonomiske aktører tilsammen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-40422
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2019.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Udbudsmaterialet kan rekvireres hos Udenrigsministeriets, jf. punkt I.1). Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af bud vil i anonymiseret form løbende blive meddelt samtlige tilbudsgivere skriftligt. eventuelt pr. e-mail, forudsat at tilbudsgiveren har oplyst en e-mailadresse, som Udenrigsministeriet kan benytte til dette formål.
Den anslåede værdi, jf. punkt II.1.4) og II.2.1) er alene baseret på et skøn over Udenrigsministeriets forventede forbrug på baggrund af Udenrigsministeriets historiske forbrug over de sidste 4 år. I praksis vil Udenrigsministeriets forbrug på rammeaftalen fremover kunne være såvel mindre som større end det i punkt II.1.4) angivne spænd over værdien af ydelserne i løbet af rammeaftalens løbetid.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har Udenrigsministeriet ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Udenrigsministeriet har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan rekvireres hos Udenrigsministeriet sammen med det øvrige udbudsmateriale, jf. punkt I.1).
Udenrigsministeriet ser gerne, at tilbuddet fremsendes i 2 papireksemplarer og i 1 elektronisk version på USB-stik eller tilsvarende). Tilbuddet kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Udbud af rammeaftale for Udenrigsministeriet — Må ikke åbnes ved modtagelsen«.
Udenrigsministeriet forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at Udenrigsministeriet har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Udenrigsministeriet har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at Udenrigsministeriet har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Udenrigsministeriet om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.11.2015

Send til en kollega

0.109