23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 026-075181
Offentliggjort
06.02.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Trafikselskabet Movia

Vindere

Kontrakt for udbudsenhed 1

(06.10.2023)
Arriva Danmark A/S
Kastrup

Kontrakt for udbudsenhed 1

(06.10.2023)
Umove A/S
Glostrup

Kontrakt for udbudsenhed 1

(06.10.2023)
Keolis Danmark A/S
Glostrup

Kontrakt for udbudsenhed 1

(06.10.2023)
Umove A/S
Glostrup

A22 - Udbud af almindelig rutekørsel


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Trafikselskabet Movia
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
Telefon: +45 91168762
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0036e30d-0ed9-4e90-8337-5cf8982b8bf8/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0036e30d-0ed9-4e90-8337-5cf8982b8bf8/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0036e30d-0ed9-4e90-8337-5cf8982b8bf8/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0036e30d-0ed9-4e90-8337-5cf8982b8bf8/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

A22 - Udbud af almindelig rutekørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000 Offentlig vejtransport
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af almindelig rutebuskørsel svarende til driften af ca. 415.000 køreplantimer pr. år og ca. 123 driftsbusser. Kørslen udbydes i 11 udbudsenheder. Det er dog ikke muligt at afgive enkelttilbud på udbudsenhed 8A, 8B, 9A og 9B. Således skal der afgives kombinationstilbud på hhv. 8A og 8B samt 9A og 9B, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 11. Der vil blive indgået kontrakter med forventet driftsstart i perioden 15. december 2024 til 15. februar 2026.

Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022. Operatøren skal i forbindelse med udførelsen af kontrakten sikre oplæring af dennes medarbejdere i overensstemmelse med kontraktens pkt. 12.3.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 469 839 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit punkt 11.3

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 14

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 354 426 570.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Hovedstadsområdet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Servicebuskørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 71, 72, 74, 847 og 848

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 153 089 090.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Hovedstadsområdet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 250S og 94N

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 830 365 355.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 600S og 91N.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 972 082 690.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 123.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 399 988 160.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 216, 220 og 358.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 370 928 870.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 437 og 494.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 23 410 020.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 30
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til i alt 6 år (2+2+2 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 8A og 8B

Delkontraktnr.: 8A og 8B
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen for udbudsenhed 8A finder på udbudstidspunktet sted på linje 432, 541, 542, 543, 544, og 596. Kørslen for udbudsenhed 8B finder på udbudstidspunktet sted på linje 551, 552, 553, 576, 430R og 545.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 702 237 040.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 102
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Delkontrakten for så vidt angår udbudsenhed 8A har en ordinær løbetid på 8½ år med mulighed for forlængelse på op til i alt 5 år (2+2+1 år). Delkontrakten for så vidt angår udbudsenhed 8B har en ordinær løbetid på 7⅓ år med mulighed for forlængelse på op til i alt 5 år (2+2+1 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse for begge udbudsenheder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 9A og 9B

Delkontraktnr.: 9A og 9B
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen under udbudsenhed 9A finder på udbudstidspunktet sted på linje 228, 506, 504, 505, 588, 511, 585, 586, 589, 530, 581, 582, 584 og 587. Kørslen under udbudsenhed 9B finder på udbudstidspunktet sted på linje 501A, 502, 420.

Holbæk Kommune har varslet Movia, at de forventer at gennemføre besparelser, som kan indebære en reduktion af kørslen under delaftalen for udbudsenhed 9A og 9B. Omfanget af reduktionen, herunder hvilke linjer under udbudsenhed 9A og 8B, der forventes at blive påvirket af besparelsen, er på nuværende tidspunkt uvist. Hvis Holbæk Kommune beslutter at gennemføre besparelserne med en deraf følgende reduktion af kørslen under udbudsenhed 9A og 8B, vil Movia udsende et justeret kontraktbilag 1C9 samt tilhørende hastus- og tekstfiler i god tid inden fristen for afgivelse af endeligt tilbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 663 311 700.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 102
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Delkontrakten for så vidt angår udbudsenhed 9A har en ordinær løbetid på 8½ år med mulighed for forlængelse på op til i alt 5 år (2+2+1 år). Delkontrakten for så vidt angår udbudsenhed 9B har en ordinær løbetid på 7⅓ år med mulighed for forlængelse på op til i alt 5 år (2+2+1 år). Den anslåede værdi er inklusive værdien af den maksimale forlængelse for begge udbudsenheder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med væsentlig usikkerhed

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse) eller tilsvarende udenlandsk tilladelse udstedt i et EU/EØS-land.

Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registret eller tilsvarende udenlandsk register.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

For udbudsenhed 1, 2, 5, 6 og 7 skal ansøger opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:

- Soliditetsgrad på minimum 10% i det ved ansøgningsfristen seneste afsluttede og reviderede regnskabsår

For udbudsenhed 3, 8A/8B og 9A/9B skal ansøger opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:

- Omsætning på minimum 50 mio. kr. i hvert af de ved ansøgningsfristen seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår

- Egenkapital på minimum 12,5 mio. kr. i det ved ansøgningsfristen seneste afsluttede og reviderede regnskabsår

- Soliditetsgrad på minimum 10% i det ved ansøgningsfristen seneste afsluttede og reviderede regnskabsår

For udbudsenhed 4 skal ansøger opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:

- Omsætning på minimum 100 mio. kr. i hvert af de ved ansøgningsfristen seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår

- Egenkapital på minimum 25 mio. kr. i det ved ansøgningsfristen seneste afsluttede og reviderede regnskabsår

- Soliditetsgrad på minimum 10% i det ved ansøgningsfristen seneste afsluttede og reviderede regnskabsår

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Se ovenfor.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der gælder ingen minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen. Movia vil dog lægge vægt på ansøgers tekniske og faglige formåen i forbindelse med udvælgelsen blandt ansøgerne, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 10.3. Ansøger opfordres derfor til i ESPD'et at oplyse om ansøgers betydeligste referencer (maksimalt 3) vedrørende udførelse af buskørsel inden for de seneste tre år regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen, der med hensyn til omfang og kompleksitet svarer til den udbudte opgave. Ansøger bedes for hver reference oplyse om følgende:

1) Perioden for udførelse af kørslen.

2) En kort beskrivelse af opgaven, herunder oplysning om antal køreplantimer pr. år.

3) Navn og kontaktperson hos kunden.

Angiver ansøger mere end 3 referencer, vil der alene blive lagt vægt på ansøgers seneste 3 referencer i forbindelse med udvælgelsen.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Ansøgere, der befinder sig under eller på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en eller flere omstændigheder, som anført i udbudslovens §§ 134 a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser ansøgers/tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 5 pct. at den årlige kontraktsum, jf. Kontraktens pkt. 20.1.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der vil ske betaling som beskrevet i Kontraktens afsnit 14.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Konsortier l skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Færdselsstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 220-633849
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/03/2023
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 10/03/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Movia kan foretage tildeling på baggrund af første forhandlingstilbud.

Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.

Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet mandag 27. februar 2023 kl. 13.00. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 22. februar 2023 til ppb@moviatrafik.dk. Movia forventer at afholde mødet virtuelt via Teams.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.

Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/02/2023

Send til en kollega

0.05