23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 100-178161
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring

Vindere

Delaftale 6: Minibus

(16.02.2017)
Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Allé 355
2605 Brøndby

Delaftale 5: Patruljebil

(16.02.2017)
Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Allé 355
2605 Brøndby

Delaftale 7: Patruljebil, stor

(16.02.2017)
Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Allé 355
2605 Brøndby

Begrænset udbud af køretøjer til dansk politi rul 2


Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring
Hambrosgade 21
København V
1780
DANMARK
E-mail: tko011@politi.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/59038179.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://politi.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/59038179.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/59038179.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset udbud af køretøjer til dansk politi rul 2.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet udbyder i begrænset udbud diverse køretøjer til Dansk Politi.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 97 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 3
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 3
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Patruljebil (delaftale 5)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34111100
34113000
34114000
34114200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 5: Patruljebil

Køretøjstypen bruges primært til patruljetjeneste herunder mange udrykninger. Desuden bruges den til transport af anholdte, farlig anholdte, trafikkontrol, observationer, efterforskning m.m. Der transporteres normalt 2-5 personer inkl. fører og der medbringes en del udstyr herunder f.eks. tungveste, bokse med udstyr, egen udrustning mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 52 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/03/2017
Slut: 28/02/2019
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der vil blive prækvalificeret fem ansøgere pr. delaftale forudsat, at der modtages et tilstrækkeligt antal egnede ansøgninger.

Ved udvælgelsen blandt egnede ansøgere lægges der vægt på ansøgerens erfaring med levering af køretøjer, som svarer til den udbudte opgave. I vurderingen vil der blive lagt vægt på:

— at antallet af afgivne referencer er så højt som muligt, dog maks. 5 referencer.

— at kunderne på referencerne er sammenlignelig med ordregiver, dvs. offentlig eller statslig myndighed.

— at leverancerne angår sammenlignelige køretøjer med de køretøjer den pågældende delaftale vedrører. Ansøger opfordres derfor til kort at beskrive, hvorfor køretøjerne på de angivne referencer er sammenlignelige med de udbudte.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen gælder i to (2) år fra underskrift. Med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløb af den oprindelige aftaleperiode kan Rigspolitiet forlænge varigheden med op til i alt 24 måneder. Såfremt Rigspolitiet vælger at forlænge den oprindelige aftaleperiode med mindre end 24 måneder, kan Rigspolitiet i forlængelsesperioden med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløbet af den forlængede aftaleperiode, forlænge løbetiden med op til 23 mdr. ved én eller flere forlængelser. Rammeaftalens maksimale varighed er dog 4 år.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Minibus (delaftale 6)

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34111100
34113000
34114000
34114200
34120000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 6: Minibus

Køretøjstypen bruges primært til transport af uniformeret personel med tilhørende personlig udrustning. Transporten foregår over lange såvel som korte afstande ved almindelig- samt udrykningskørsel. Desuden transporteres anholdte, farlig anholdte, asylansøgere, udrustning m.v.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/03/2017
Slut: 28/02/2019
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der vil blive prækvalificeret fem ansøgere pr. delaftale forudsat, at der modtages et tilstrækkeligt antal egnede ansøgninger.

Ved udvælgelsen blandt egnede ansøgere lægges der vægt på ansøgerens erfaring med levering af køretøjer, som svarer til den udbudte opgave. I vurderingen vil der blive lagt vægt på:

— at antallet af afgivne referencer er så højt som muligt, dog maks. 5 referencer.

— at kunderne på referencerne er sammenlignelig med ordregiver, dvs. offentlig eller statslig myndighed.

— at leverancerne angår sammenlignelige køretøjer med de køretøjer den pågældende delaftale vedrører. Ansøger opfordres derfor til kort at beskrive, hvorfor køretøjerne på de angivne referencer er sammenlignelige med de udbudte.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen gælder i to (2) år fra underskrift. Med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløb af den oprindelige aftaleperiode kan Rigspolitiet forlænge varigheden med op til i alt 24 måneder. Såfremt Rigspolitiet vælger at forlænge den oprindelige aftaleperiode med mindre end 24 måneder, kan Rigspolitiet i forlængelsesperioden med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløbet af den forlængede aftaleperiode, forlænge løbetiden med op til 23 mdr. ved én eller flere forlængelser. Rammeaftalens maksimale varighed er dog 4 år.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Patruljebil, stor (delaftale 7)

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34111100
34113000
34114000
34114200
34120000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 7: Patruljebil

Umiddelbart som alm. patruljebil, men den vil blive brugt mere til transport af personel, anholdteog lign.” til ” Køretøjstypen bruges primært til patruljetjeneste herunder mange udrykninger. Desuden bruges den til transport af anholdte, farlig anholdte, trafikkontrol, observationer, efterforskning m.m. Der transporteres normalt 2-5 personer inkl. fører og der medbringes en del udstyr herunder f.eks. tungveste, bokse med udstyr, egen udrustning mv. Køretøjstypen vil blive brugt mere til transport af anholdte, politifolk og udstyr/specialudstyr end den almindelige patruljebil.”.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/03/2017
Slut: 28/02/2019
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der vil blive prækvalificeret fem ansøgere pr. delaftale forudsat, at der modtages et tilstrækkeligt antal egnede ansøgninger.

Ved udvælgelsen blandt egnede ansøgere lægges der vægt på ansøgerens erfaring med levering af køretøjer, som svarer til den udbudte opgave. I vurderingen vil der blive lagt vægt på:

— at antallet af afgivne referencer er så højt som muligt, dog maks. 5 referencer.

— at kunderne på referencerne er sammenlignelig med ordregiver, dvs. offentlig eller statslig myndighed.

— at leverancerne angår sammenlignelige køretøjer med de køretøjer den pågældende delaftale vedrører. Ansøger opfordres derfor til kort at beskrive, hvorfor køretøjerne på de angivne referencer er sammenlignelige med de udbudte.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen gælder i to (2) år fra underskrift. Med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløb af den oprindelige aftaleperiode kan Rigspolitiet forlænge varigheden med op til i alt 24 måneder. Såfremt Rigspolitiet vælger at forlænge den oprindelige aftaleperiode med mindre end 24 måneder, kan Rigspolitiet i forlængelsesperioden med et skriftligt varsel på mindst 1 måned før udløbet af den forlængede aftaleperiode, forlænge løbetiden med op til 23 mdr. ved én eller flere forlængelser. Rammeaftalens maksimale varighed er dog 4 år.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/06/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 11/07/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/05/2016

Send til en kollega

0.063