23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 100-179056
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Motorkøretøjer


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Naturstyrelsen
Unsbjergvej 2A
Att: Anne Marie Sørensen
5220 Odense SØ
DANMARK
Telefon: +45 72543000
Mailadresse: anmas@nst.dk
Fax: +45 33322201

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.naturstyrelsen.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/250996

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Køb og servicering af biler til Naturstyrelsen.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Naturstyrelsen har cirka 300 biler og har løbende behov for at udskifte en del af bilflåden. Ordregiver ønsker ved nærværende rammeudbud at indgå aftale om køb og service af fabriksnye biler. Der forventes gennemsnitlig at blive udskiftet cirka 30 — 50 biler om året, dog forventes omkring halvdelen af det skønnede behov for delaftale 1 at ligge i 2016.
Bilerne anvendes ved driften af styrelsens arealer, til overvågningsopgaver samt til løsning af styrelsens myndighedsopgaver. Bilerne skal have den rette balance mellem gode køreegenskaber til det angivne kørselsmønster og gode arbejdspladsforhold i såvel kabine som i og omkring bagage-/varerum.
Rammeaftalen danner udelukkende grundlag for mulig indgåelse af aftaler om levering og servicering af biler.
Leverandøren er således ved indgåelse af Rammeaftalen ikke garanteret nogen minimumsomsætning.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34100000, 34110000, 34136000, 34136100, 34136200, 34139100, 50112000, 34113300

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 59 194 547 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Pris. Vægtning 60
2. Sikkerhed og miljø. Vægtning 15
3. Service og garanti. Vægtning 15
4. Funktionalitet. Vægtning 10
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
044-01194
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rammeaftale om køb og servicering af personbiler til Naturstyrelsen Delaftale 1
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.3.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
Antal bud modtaget elektronisk: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Maul Biler A/S
Danmarksvej 32F
8660 Skanderborg
DANMARK
Mailadresse: bm@maulbiler.dk
Telefon: +45 86520033

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 16 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 18 920 381 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 2 Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rammeaftale om køb og servicering af små varebiler til Naturstyrelsen Delaftale 2
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.3.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
Antal bud modtaget elektronisk: 1
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Alle 355
2606 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: brh@vw.dk
Telefon: +45 40299127

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 9 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 8 771 669 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 3 Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Rammeaftale om køb og servicering af varebiler til Naturstyrelsen Delaftale 3
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.3.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
Antal bud modtaget elektronisk: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Alle 355
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: brh@vw.dk
Telefon: +45 40299127

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 23 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 21 073 918 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 4 Delaftale nr.: 4 - Betegnelse: Rammeaftale om køb og servicering af firehjulstrukne biler til Naturstyrelsen Delaftale 4
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.3.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
Antal bud modtaget elektronisk: 1
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Alle 355
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: brh@vw.dk
Telefon: +45 40299127

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 10 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 10 428 579 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? Ja.

Udbudsbekendtgørelse: Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2016/S 238-431839 af 9.12.2015.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på »http://www.retsinformation.dk«), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver en har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klageren skal tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.3.1).
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.5.2016

Send til en kollega

0.063