23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 137-249525
Offentliggjort
Udbudstype
Resultat

Færgetransport


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Transport- og Bygningsministeriet
Frederiksholms Kanal 27 F
Att: Michael Thumand
1220 København
Danmark
Telefon: +45 22795580
Mailadresse: mth@trm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.trm.dk

I.2) Hovedaktivitet
Andet: færgetransport
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Samfundsbegrundet færgebetjening af Bornholm.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 19: Transport ad vandveje
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Samfundsbegrundet færgebetjening af Bornholm på ruterne Rønne-Køge og Rønne-Ystad.

NUTS-kode DK014

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udførelse af den samfundsbegrundede færgebetjening af Bornholm på ruterne Rønne-Køge og Rønne-Ystad i 10 år fra den 1.9.2018. Færgebetjeningen omfatter både passagerer og gods. Ordregiver betaler et fast tilskud på 306 100 000 DKK pr. år i 2014-priser til Operatøren. Udbuddet indeholder en forlængelsesoption på op til 2 år.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60610000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 3 673 200 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
2016-2055
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 213-390348 af 4.11.2015

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Tildeling og kontraktens værdi
Betegnelse: Den samfundsbegrundede færgebetjening af Bornholm
V.1.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
21.6.2016
V.1.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.1.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Mols-Linien A/S
Sverigesgade 6
8000 Aarhus
Danmark
Telefon: +45 70101418
Internetadresse: www.mols-linien.dk

V.1.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 3 673 200 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 3 673 200 000 DKK
Eksklusive moms
V.1.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
V.1.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frist for indgivelse af klage:

45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.3.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14.7.2016

Send til en kollega

0.047