23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 164-295398
Offentliggjort
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Esbjerg Kommune

Kørsel af handicappede børn, børn med særlige behov og voksen handicappede


Esbjerg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Esbjerg Kommune
39877511
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Ditte Munk Vækild
Telefon: +45 76161448
E-mail: dij1@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/57318290.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kørsel af handicappede børn, børn med særlige behov og voksen handicappede.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60120000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører kørsel af handicappede børn, børn med særlige behov samt kørsel af voksen handicappede til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Det er dog hovedsagligt Familie-området samt Beskæftigelsen, som er ansvarlig af kørsel af de i udbuddet omhandlede områder. Udbuddet drejer sig som udgangspunkt om individuel kørsel, hvor der dog kan ske samkørsel.

Undtaget fra udbuddet er skolekørsel samt specialkørsel (både børn og voksne), som allerede er dækket af anden aftale.

Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:

— Delaftale 1: Kørsel af handicappede børn

— Delaftale 2: Kørsel af børn med særlige behov

— Delaftale 3: Kørsel af voksen handicappede.

De udbudte aftaler er rammeaftaler, som forudsættes indgået med en leverandører for hver delaftale. Samme tilbudsgiver kan blive tildelt flere delaftaler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Kørsel af handicappede børn

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Esbjerg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ad delaftale 1: Kørsel af handicappede børn:

Volumen på denne kørsel er årligt omkring 1 000 000 DKK årligt. I 2015 blev der kørt 3 448 ture på dette område.

Kørsel under denne aftale omfatter bevilliget taxakørsel til børn, og konkrete eksempler på denne kørsel kan være:

Som udgangspunkt er der tale om aflastningskørsel inden for kommunen. Der er dog enkelte kørsler til anden by.

Kørsel kan være fredag eftermiddag kl. 14:00 fra Præstegårdsskolen til Tarp og retur til Gørding søndag kl. 17:00.

Det kan være et barn som er anbragt i Varde og skal hjem på weekend hos forældre i Esbjerg hver anden weekend fra fredag kl. 15 og retur søndag kl. 19:00 til Krogen i Varde.

Aflastning i skoleferien med kørsel til klubtilbud ved Grådybet.

Tilbudsgivere, som ønsker at afgive tilbud, kan få tilsendt en oversigt over kørelister fra uge 8 på den/ de relevante delaftaler, ved at sende en anmodning herom. Ved rekvirering af disse skal tilbudsgiver bekræfte, at oplysningerne i kørelisterne holdes fortrolige, da der er tale om personfølsomme oplysninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Kørsel af børn med særlige behov

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Esbjerg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ad delaftale 2: Kørsel af børn med særlige behov

Volumen på dette område er omkring 300 000 DKK årligt. I 2015 blev der kørt 1 680 ture på dette område.

Kørsel under denne aftale omfatter bevilliget taxakørsel til børn, og konkrete eksempler på denne kørsel kan være:

Kørsel fra Hjerting til Langelandsvej kl. 6:30 og retur igen kl. 16:00 alle hverdage.

Et barn med autisme, der ikke har kompetencer til at køre med offentlig transport og forældre ikke har bil, kan blive bevilliget en taxi hver anden weekend, fra f.eks. syd for Ribe eller anden sted i kommunen til Kongensgade i Esbjerg. Kørsel fredag eftermiddag og søndag eftermiddag ca. 20 weekender årligt.

Hjemmehos har børnegrupper i Vesterhavsgade og et barn kan hentes 2 x ugentligt fra skolen på Bohrskolen, afdeling Vita og køres til Vesterhavsgade og retur til forældre kl. 20:00 som bor i Kvaglund.

Tilbudsgivere, som ønsker at afgive tilbud, kan få tilsendt en oversigt over kørelister fra uge 8 på den/ de relevante delaftaler, ved at sende en anmodning herom. Ved rekvirering af disse skal tilbudsgiver bekræfte, at oplysningerne i kørelisterne holdes fortrolige, da der er tale om personfølsomme oplysninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Kørsel af voksen handicappede

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Esbjerg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ad delaftale 3: Kørsel af voksen handicappede:

Volumen på dette område er omkring 600 000 DKK årligt. I 2015 blev der kørt 1 310 ture på dette område. Der kan være personer, som skal afleveres til en voksen ved ankomst, og andre kan »bare« sættes af. Der kan være personer med epilepsi eller andre sygdomme.

Eksempler på denne kørsel er:

Kl. 6:30 morgenkørsel fra hjemmet og til morgenpasning på f.eks. Klub Grådybet. Hele ugen i perioder. 1 pers.

Kl. 16:50 eftermiddagskørsel fra pasningstilbud f.eks. klub Neptun, og hjem. Udvalgte dage i løbet af ugen. 1-4 pers.

Kl. 20:50 aftenkørsel fra klubtilbud f.eks. Klub Neptun, og hjem. Udvalgte dage i løbet af ugen. 1-4 pers.

Tilbudsgivere, som ønsker at afgive tilbud, kan få tilsendt en oversigt over kørelister fra uge 8 på den/ de relevante delaftaler, ved at sende en anmodning herom. Ved rekvirering af disse skal tilbudsgiver bekræfte, at oplysningerne i kørelisterne holdes fortrolige, da der er tale om personfølsomme oplysninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1: Kørsel af handicappede børn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/05/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Esbjerg Taxa
Lillebæltsvej 10
Esbjerg N
6715
Danmark
E-mail: torben@esbjergtaxa.dk
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2: Kørsel af børn med særlige behov

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/05/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Esbjerg Taxa
Lillebæltsvej 10
Esbjerg N
6715
Danmark
E-mail: torben@esbjergtaxa.dk
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3: Kørsel af voksen handicappede

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/05/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Esbjerg Taxa
Lillebæltsvej 10
Esbjerg N
6715
Danmark
E-mail: torben@gmail.com
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 400 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/08/2016

Send til en kollega

0.094