23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 064-112181
Offentliggjort
01.04.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
13.05.2015 Kl. 12:00

Addresse
Vejdirektoratet
Niels Bohrs Vej 30, Postboks 8125
Helene Elna Hyldgaard
9220 Aalborg Øst
+45 22300936
heeh@vd.dk

Udbyder

Vejdirektoratet

Levering af saltspredere og sneplove til kørebaner, 2015


Vejdirektoratet

Danmark-Aalborg: Saltspredere

2015/S 064-112181

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejdirektoratet
Niels Bohrs Vej 30, Postboks 8125
Helene Elna Hyldgaard
9220 Aalborg Øst
DANMARK
+45 22300936

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.vejdirektoratet.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3) Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

Andet: Anlæg og drift af motorveje

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Levering af saltspredere og sneplove til kørebaner, 2015.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Udbuddet er benævnt »Levering af saltspredere og sneplove til kørebaner, 2015« og omfatter i hovedtræk levering af saltspredere og sneplove til kørebaner, udarbejdelse og ajourføring af leveranceplan, gennemførelse af test af saltspredere på Engineering Center Bygholm, førstegangsmontering af saltspredere og sneplove på lastbiler, instruktion af chauffører samt assistance under periode for indkøring. Yderligere detaljer omkring indkøbet er beskrevet i udbudsmaterialet.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34144420, 43313100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8) Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 10 000 000 og 18 000 000 DKK

II.2.2) Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: I kontraktperioden har ordregiver option på levering af yderligere saltspredere/sneplove til kørebaner inkl. førstegangsmontering på lastbil, instruktion af chauffører og assistance under periode for indkøring, levering af galger til saltspredere, indlæsning af GPS-ruter og undervisning af montører.

Yderligere detaljer omkring optioner er beskrevet i udbudsmaterialet.

II.2.3) Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Levering af saltspredere til kørebaner, 2015

1) Kort beskrivelse

Delaftale 1, »Levering af saltspredere til kørebaner, 2015« er opdelt i underaftalerne:

I. Levering af saltspredere af typen kombi-spredere, med hydraulisk drivsystem

II. Levering af saltspredere af typen fugtsalt-spredere, med vejhjul som drivsystem.

Yderligere detaljer om indkøbet er beskrevet i udbudsmaterialet.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34144420, 43313100

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2Betegnelse: Levering af sneplove til kørebaner, 2015

1) Kort beskrivelse

Delaftale 2, »Levering af sneplove til kørebaner, 2015« er opdelt i underaftalerne:

I. Levering af koniske sneplove

II. Levering af cylindriske sneplove.

Yderligere detaljer om indkøbet er beskrevet i udbudsmaterialet.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34144420, 43313100

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

En sammenslutning af bydende skal hæfte solidarisk, og der skal gives fuldmagt til en person, der kan tegne sammenslutningen. Hvert medlem af sammenslutningen skal ved aftaleindgåelsen afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.

III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A) Tro og love-erklæring m.v. bl.a. om, hvorvidt tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. LBK nr. 336 af 13.5.1997 af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love skal afleveres som en del af tilbuddet. Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. konsortier) skal tro og love-erklæring afgives af hver enkelt af de i sammenslutningen deltagende virksomheder.

B) Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den/de tildelte virksomhed(er), højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a) - c) og e) - f).

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om tilbudsgiverens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår. I tilfælde, hvor det ikke er muligt at fremskaffe oplysninger 3 år tilbage, skal en gyldig eller rimelig årsag hertil oplyses. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortier) skal oplysningerne om økonomisk og finansiel formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Ved sammenslutning af virksomheder beregnes tilbudsgiverens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår som summen af den samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår i sammenslutningen, dvs. at sammenslutningen i de 3 seneste disponible regnskabsår samlet skal opfylde mindstekravet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: En samlet omsætning, i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår, på minimum 3 gange tilbudssummen af de underaftaler der gives tilbud på.

III.2.3) Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Liste indeholdende dokumenterede referencer vedrørende de betydeligste tilsvarende salg, som tilbudsgiver har foretaget inden for det udbudte område i de 3 seneste år, med angivelse af op til 5 kunder for hvert år. I hver reference skal oplyses kunde, leveringssted, ordrestørrelse (opgjort som beløb i DKK), beskrivelse af den solgte vare, tidspunkt for salget samt oplysninger om telefon nr. eller mailadresse på kontaktperson på referencen.

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte. I tilfælde, hvor det ikke er muligt at fremskaffe oplysninger 3 år tilbage, skal en gyldig eller rimelig årsag hertil oplyses. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortier) skal oplysningerne om teknisk og/eller faglig formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Ved sammenslutning af virksomheder er det summen af de afgivne dokumenterede referencer, der samlet bliver vurderet.

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure

Offentlig

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

13.5.2015 - 12:00

IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

IV.3.8) Åbning af bud

Dato: 13.5.2015 - 12:00

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja

Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 1.4.2016.

VI.2) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3) Yderligere oplysninger

Ad II.1.8) Der kan afgives bud på én eller flere underaftaler til delaftaler, som specificeret i bilag B.

Ad III.2) Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underentreprenører eller andre enheder i koncernen) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt kan råde over de ressourcer der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan fx ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ad IV.3.6) Al korrespondance vedrørende udbuddet skal være på dansk, og tilbuddet, herunder alle bilag, skal afgives på dansk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv.« med senere ændringer.

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.3.2015

 

Send til en kollega

0.062