23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 064-113543
Offentliggjort
01.04.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Danmark-Valby: Transporttjenester (ikke affaldstransport) 2015/S 064-113543


Danmark-Valby: Transporttjenester (ikke affaldstransport)

2015/S 064-113543

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Trafikselskabet Movia
Gl. Køge Landevej 3
Søren Kock
2500 Valby
DANMARK
+45 36131692

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.moviatrafik.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1205_20140919.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1205_20140919.nsf

I.2)Hovedaktivitet

Andet: Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

FV5 — Udbud af Flextrafik Variabel.

II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse

NUTS-kode DK01,DK02

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Der forventes i kontraktperioden kørt i alt ca. 1 300 000 ture i nærværende udbud.

For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder — og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik — anses det for værende nødvendigt at søge aftaler omfattende i alt maks. 700 vogne med hjemsted i Region Sjælland og maks. 700 vogne med hjemsted i Region Hovedstaden til at sikre dækning i den kommende kontraktperiode.

Kørslen, der udbydes, er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60000000, 60100000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)Oplysninger om delaftaler
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:

Der forventes i kontraktperioden kørt i alt ca. 1 300 000 ture i nærværende udbud.

For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder — og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik — anses det for værende nødvendigt at søge aftaler omfattende i alt maks. 700 vogne med hjemsted i Region Sjælland og maks. 700 vogne med hjemsted i Region Hovedstaden til at sikre dækning i den kommende kontraktperiode.

Kørslen, der udbydes, er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med.

II.2.2)Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.

Erklæring herom afgives samtidig med afgivelse af tilbud.

III.1.4)Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet indsende nedenstående minimumsoplysninger. Mangler på dette punkt vil betyde, at tilbuddet ikke er konditionsmæssigt, og tilbuddet vil som følge heraf ikke komme i betragtning ved tildelingen.

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Tro og love-erklæring om udelukkelsesgrundene i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004, art. 45, stk. 1, og art. 45, stk. 2, litra a-c og e-f. (Inden indgåelse af kontrakt kan den ordregivende myndighed kræve dokumentation for ovennævnte i form af en serviceattest, udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller tilsvarende fra kompetent myndighed fra ansøgers hjemland). Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev.

2) Tro og love-erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. lov 336 af 13.5.1997. Skabelon indgår I det elektroniske følgebrev.

3) Tro og love-erklæring om overholdelse af overenskomster. Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev.

4) Oplysning om hensyntagen til arbejdspladsbeskyttelse samt arbejdsforhold i øvrigt på det sted, hvor ydelsen skal præsteres. Indgår i det elektroniske følgebrev.

III.2.3)Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring eller dokumentation for at disse kan opnås i tilfælde af indgåelse af kontrakt.

2) Oplysninger om eventuelle underleverandører på opgaven og hvilke dele af kontrakten, der tænkes givet i underentreprise.

3) Ved indsendelse af tilbud skal der vedlægges dokumentation for, at vognmandskursus er gennemført og bestået. For taxacentraler vedlægges kopi af tilladelse til at drive bestillingskontor. For eksisterende vognmænd skal der sammen med tilbuddet indsendes tilladelse fra Trafikstyrelsen.

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja

Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Tjenesteydelsen skal udføres i overensstemmelse med dansk lovgivning om erhvervsmæssig personbefordring og kræver, at tjenesteyderen er i besiddelse af de hertil hørende nødvendige tilladelser.

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure

Offentlig

IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier

Laveste pris

IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)IV.3.4)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenterFrist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

8.5.2015 - 12:00

IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

til: 1.10.2015

IV.3.7)Åbning af bud

Dato: 8.5.2015 - 12:01

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)Yderligere oplysninger:

Tilbud skal fremsendes elektronisk via ordregivers udbudshjemmeside: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1205_20140919.nsf Her kan samtidig søges yderligere vejledning og information om det aktuelle udbud.

Ligeledes kan udbudsmaterialet og tilbudsskemaer downloades hos ordregiver via https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1205_20140919.nsf

Nærværende udbud kan eventuelt annulleres eller udskydes efter gældende regler, eksempelvis hvis der ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøger betales, uanset en eventuel annullering, ikke for udarbejdelsen af anmodninger eller tilbud.

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

VI.4.2)Indgivelse af klager
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.3.2015

Send til en kollega

0.063