23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 088-159296
Offentliggjort
07.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Trafikselskabet Movia

FX1 - Udbud af Flextrafik Garanti


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Trafikselskabet Movia
Gl. Køge Landevej 3
Att: Søren Kock
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 36131692
Mailadresse: sbk@moviatrafik.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.moviatrafik.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1601_20150413.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1601_20150413.nsf

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
Andet: Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
FX1 — Udbud af Flextrafik Garanti.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse

NUTS-kode DK02

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Der udbydes ca. 5 100 garanti-timer pr. år og til denne kørsel skal anvendes i alt 2 type 5 vogne.
Udbuddet er opdelt i 2 udbudsenheder, der hver omfatter 1 vogn.
Hertil er der option på begge enheder med samme kørselsomfang som de eksisterende vogne. Det vil sige, at Movia inden for kontraktperiodens første 6 måneder, med et 3 måneders skriftligt varsel, kan udvide kørslen med 1 ekstra vogn pr. udbudsenhed til de i kontrakten aftalte vilkår.
Ved en evt. udnyttelse af optionsvogne skal Movia kunne placerer disse i en radius af op til 35 km fra den indbudte depotadresse.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60000000, 60100000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der udbydes ca. 5 100 garanti-timer pr. år og til denne kørsel skal anvendes i alt 2 type 5 vogne.
Udbuddet er opdelt i 2 udbudsenheder, der hver omfatter 1 vogn.
Hertil er der option på begge enheder med samme kørselsomfang som de eksisterende vogne. Det vil sige, at Movia inden for kontraktperiodens første 6 måneder, med et 3 måneders skriftligt varsel, kan udvide kørslen med 1 ekstra vogn pr. udbudsenhed til de i kontrakten aftalte vilkår.
Ved en evt. udnyttelse af optionsvogne skal Movia kunne placerer disse i en radius af op til 35 km fra den indbudte depotadresse.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på begge udbudsenheder med samme kørselsomfang som de eksisterende vogne. Det vil sige, at Movia inden for kontraktperiodens første 6 måneder, med et 3 måneders skriftligt varsel, kan udvide kørslen med 1 ekstra vogn pr. udbudsenhed til de i kontrakten aftalte vilkår.
Ved en evt. udnyttelse af optionsvogne skal Movia kunne placerer disse i en radius af op til 35 km fra den indbudte depotadresse.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Udbudsenhed nr. 1
1) Kort beskrivelse:
1 vogn med hjemsted i Vordingborg Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
På kørselsdage gives 7 garantitimer timer pr. vogn pr. dag. Se udbudsbetingelserne for detaljeret beskrivelse.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontraktperioden kan forlænges af Movia, med et 3 måneders skriftligt varsel, med op til 1 år. Betingelser herfor vil fremgå af udbudsbetingelserne. Forlængelsen kan evt. opdeles 2 gange med hvert 1/2 år. For hver udbudsenhed vil ordregiver inden for kontraktperiodens første 6 måneder med et 3 måneders skriftligt varsel kunne udløse en option på yderligere 1 ekstra vogn til de i kontrakten aftalte vilkår. Ved en evt. udnyttelse af optionsvogne skal Movia kunne placerer disse i en radius af op til 35 km fra den indbudte depotadresse.
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Udbudsenhed nr. 2
1) Kort beskrivelse:
1 vogn med hjemsted i Holbæk Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
På kørselsdage gives 7 garantitimer timer pr. vogn pr. dag. Se udbudsbetingelserne for detaljeret beskrivelse.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontraktperioden kan forlænges af Movia, med et 3 måneders skriftligt varsel, med op til 1 år. Betingelser herfor vil fremgå af udbudsbetingelserne. Forlængelsen kan evt. opdeles 2 gange med hvert 1/2 år. For hver udbudsenhed vil ordregiver inden for kontraktperiodens første 6 måneder med et 3 måneders skriftligt varsel kunne udløse en option på yderligere 1 ekstra vogn til de i kontrakten aftalte vilkår. Ved en evt. udnyttelse af optionsvogne skal Movia kunne placerer disse i en radius af op til 35 km fra den indbudte depotadresse.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil blive stillet krav om sikkerhedsstillelse på 50 000 DKK pr. driftsvogn.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Enkeltmandsvirksomheder og sammenslutninger af virksomheder kan indgive tilbud. Såfremt en kontrakt skal tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og ansvar samt udpege en befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Tro og love-erklæring om udelukkelsesgrundene i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004, art. 45, stk. 1, og art. 45, stk. 2, litra a-c og e-f. (Inden indgåelse af kontrakt kan den ordregivende myndighed kræve dokumentation for ovennævnte i form af en serviceattest, udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller tilsvarende fra kompetent myndighed fra ansøgers hjemland). Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev.
2) Tro og love-erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. lov 336 af 13.5.1997. Skabelon indgår I det elektroniske følgebrev.
3) Oplysning om hensyntagen til arbejdspladsbeskyttelse samt arbejdsforhold i øvrigt. Indgår I det elektroniske følgebrev.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om eventuelle underleverandører på opgaven og hvilke dele af kontrakten, der tænkes givet i underentreprise.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Tjenesteydelsen skal udføres i overensstemmelse med dansk lovgivning om erhvervsmæssig personbefordring og kræver, at tjenesteyderen er i besiddelse af de hertil hørende nødvendige tilladelser.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
15.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 1.10.2015
IV.3.7) Åbning af bud
Dato: 15.6.2015 - 12:01
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbud skal fremsendes elektronisk via ordregivers udbudshjemmeside: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1601_20150413.nsf Her kan samtidig søges yderligere vejledning og information om det aktuelle udbud.

Ligeledes kan udbudsmaterialet og tilbudsskemaer downloades hos ordregiver via https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1601_20150413.nsf

Nærværende udbud kan eventuelt annulleres eller udskydes efter gældende regler, eksempelvis hvis der ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøger betales, uanset en eventuel annullering, ikke for udarbejdelsen af anmodninger eller tilbud.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
5.5.2015

Send til en kollega

0.157