Debat

Debatskabende indhold.

E45 løser ikke fremtidens trafikproblemer alene

Det indre marked spænder ben for sig selv

Troen på, at det indre marked kan redde sig selv, er vanskelig at fæste lid til - når problemet netop er det indre marked i sig selv, mener Søren Hyldstrup Larsen fra NLA

Vi skal (også) have kvinderne med

Kvinder er en uudnyttet ressource, når der skal rekrutteres til transportbranchen, mener Lars William Wesch fra ATL

Skræm ikke de unge væk

Jernbanedrift i Danmark er ikke bæredygtig

Kommunale veje skal i fokus

Vindere og tabere

Medierne har for meget fokus på spillet og for lidt fokus på reel politik, mener Michael Svane, direktør i DI Transport

ATL-direktør har disse tre ønsker for 2017

Lars William Wesch kommer med sine bud på, hvad der skal præge transportarbejdet det kommende år

Modulvogntog er gode for Danmark

Er vi klar til at slippe rattet?

Tiltrængt ændring af køre/hviletids-reglerne

Reglerne er alt for komplicerede og trænger til en makeover, mener direktør i ATL, Lars William Wesch

Ministeren vil stikke kæp i hjulet på varebilslov

DTL har kæmpet for ordnede forhold for varebiler, og der blev skabt et politisk flertal i foråret - men nu forsøger Transportministeren at skyde arbejdet til hjørne

Overvej at ansætte en flygtning

Sjusk af Arbejdstilsynet

Hver gang der sker en arbejdsulykke inden for vejgodstransporten, bør man som arbejdsgiver stoppe op og tænke sig om

Hjælp på vej - men når den frem?

Læs DTLs Erik Østergaards åbne brev til EU's transportkommissær Violeta Bulc

Vi mangler lærlinge, ikke praktikpladser

Der er langt mellem unge mennesker, der kunne tænke sig et job i den maritime industri, mener Jenny N. Braat fra Danske Maritime

ATL: Vi har brug for positive historier

Dygtige sælgere kan få en større bid af kagen

Bulldozeren, der kom ind fra højre

Brug overenskomstens rammer

Mangelfulde oplysninger giver halv sandhed

Ydre grænsekontrol er det indre markeds redning

Hvor bliver man stolt!

Transportministeren tager indsigelserne alvorligt

Selvfølgelig giver motorveje vækst

Femern kan ikke forpurre bro fra Als til Fyn

Der er brug for alle i vejgodstransporten

Teknologien skaber interessante muligheder

Behov for ambitiøs vækstplan for transport

DI-direktør: Tænk jer om!

Digital udvikling kickstarter vækst

Lad fornuft og dækvalg gå hånd i hånd

Det Blå Danmark: Vi vil se ambitioner

Sund fornuft bedre end vinterdæk

Lad os nu få billeder af tyvene

Den effektive kontrol

DTL: Slæk ikke grebet om cabotagen

Stor cabotage-ståhej for næsten ingenting

Er sort det nye grønt?

Frankrig må – Danmark må ikke

Hele Hærvejsmotorvejen skal med i forundersøgelse

Vækstmotoren sidder i lastbilerne

Vækst afhængig af motorvej

Spiritustågerne fra øst

Formålet med Femern

Konkurrence på danske lønninger

Send til en kollega

0.152