23948sdkhjf

Tysk sværgodstransportør Baumann laver kæmpe transport.

| Medlemsnyhed | Indrykket af Jørn Bolding A/S

Tungt-sværgods-transportfirmaet Baumann modtager kæmpe ordre fra Linde Goldhofer-Tunglastmodule af Type THP/SL-L i kontinuerlig drift

Det grænser sig næsten op til en rekord tur:

Baumann har taget sig den opgave at transporteret to lige store varmevekslere for firmaet Linde Engineering i Tacherting Bayern som rummer de gevaldige mål af 33,65 m længde, 6,05 m bredde, 6,14 m højde samt 29,5 m længde, 6,7 m bredde og 6,5 m højde.

De professionelle fra Baumans tunge sværgods spedition, der i mange år har kørt regulær fragt for Linde, måtte købe sig nye aksellinjer af typen THP/SL-L og anskaffe sig nye 200 t anhængere fra Goldhofer, til sådan en enorm fragt.

“Vi har kørt med Goldhofer-sværgodsmoduler i flere år, som gradvist er blevet skiftet ud med den nye serie af THP/SL-L Goldhofer for at imødekomme de stigende krav til akseltryk” fortæller Matthias Kirschner, køretøjsleder for Baumann. "De nye, lette moduler er meget mere kraftfulde og meget robuste takket være deres forstærkede rammekonstruktion og den gennemprøvede pendulakselteknologi med svingringstilslutning," siger Kirschner.

Faktisk har den nye THP / SL-L-serie fra Goldhofer en akseltryk på 26 t pr. Akselinje med en hastighed på 20 km / t. Deres robuste konstruktion og høje bøjningsmoment kombineret med en meget lav egenvægt tillader en høj brugsfrekvens, især inden for vejtransport.

Transporten af ​​begge to spiralviklede varmevekslere med deres vægte på 274 t og 278 t måtte af sikkerhedsmæssige årsager udføres i løbet af dagen. På grund af de enorme dimensioner af de to køretøjskombinationer var det nødvendigt for konvojen hovedsageligt at bevæge sig over sideveje.

Til indsatsen blev der brugt et trailertog bestående af 18 +10 akselinier af typen THP / SL-L til 274 t varmeveksleren. Dette bragte det på linje på 69 m med en samlet vægt på 433 t.

Den 278 t tunge varmevæksler bestod af et anhængertræk bestående af 16 akseliner af typen THP/ST og 14 akselliner af typen THP/SL-L og fragtede det på en længde på 72 m med en samlet vægt på 450 t.

Under den samlede transport var der ved siden af politi eskorten et kørselssikkerhedsteam med flere køretøjer på stedet, for at fjerne og derefter genopbygge forhindringer som trafikskilte og trafiklys. På udsatte steder blev der installeret stålplader til at køre over, og vejkryds blev sikret. Baumann-transportteamet havde deres for da de skulle håndtere de mange trafikøer og 90 ° sving. Køretøjerne skulle konstant flyttes rundt for at klare de stramme sving. Holdet havde også konstant travlt med at kompensere for de undertiden ekstreme sideskråninger på vejen. Til dette formål var der en operatør ved hvert køretøj for at kunne gribe ind i skulle det blive nødvendigt. ”De nye 200 t anhængere fra Goldhofer var en stor hjælp her i kombination med vores nye tiltindikator inklusive advarselsmeddelelser. Vi var altid klar på at gribe ind, hvis det var nødvendigt, ”rapporterer Reinhard Treutler, projektleder hos Baumann.

Samlet set var Baumann-teamet på stedet med 6 trækkende køretøj, som også blev brugt som traktorer og skubbere i de kommende stigninger på op til 12%. De to tunge kombinationer med deres 72 m længde, 6,7 m bredde og 8 m højde samt 69 m længde, 6,1 m bredde og 7,6 m højde bugtede i konvoj gennem det bjergrige landskab i Oberbayern og nåede den 4. dag efter planen havnen i Passau. "Det er en dejlig følelse, når du kan stole 100% på dit team og den anvendte transportteknologi, og alt fungerer problemfrit," opsummerer Reinhard Treutler, efter at transporten er afsluttet.

Varmevekslerne sendes fra Passau til Canada, hvor de bruges i et flydende anlæg til naturgas.

Goldhofer bliver i Scandinavien forhandlet af Jørn Bolding A/S  www. bolding.as // 75155033


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Jørn Bolding A/S

Håndværkervej 55
6710 Esbjerg V
Danmark
Jørn Bolding A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.078