23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Pressemeddelelse: HMF etablerer nyt produktions-setup efter

Efter branden i Galten, har HMF arbejdet 24/7 for at rydde op og kigge på nye løsningsmuligheder. HMF er nu lykkedes med at sikre forsyningen af krandele til produktionen i Højbjerg så kranproduktionen kan fortsætte uden større påvirkninger.

Hurtig oprydning og koordineret samarbejde holder kranproduktion kørende
Fordi HMF har lykkedes med at få arrangeret nyt produktions-setup på blot en uge, vil der ikke være et mærkbart dyk i virksomhedens reelle produktion. Grunden til dette skal findes i HMF’s sikkerhedslager af komponenter.

Af netop denne grund, har medarbejdere fra HMF arbejdet side om side med eksperter om oprydning og redning af maskiner, materialer, og værktøjer siden branden.

CEO Jens Seehusen Christensen er taknemmelig overfor medarbejdere, beredskab såvel som naboer:

"Jeg vil gerne takke vores projekt-team, samt alle andre medarbejdere, der også har arbejdet hen over weekenden. De har gjort det muligt, at vores ambition om at starte produktionen af vores underkomponenter op i løbet af denne uge er en realitet!

Desuden vil vi også gerne sende en stor tak til alle fra PWC Strategy&Recover, deres samarbejdspartnere og forsikringsselskabet, som har støttet op om vores oprydningsarbejde i weekenden. Sidst men ikke mindst en stor tak til alle vores naboer i kvarteret omkring faciliteterne i Galten for deres store forståelse for vores situation og oprydningsarbejdet."

Stærkt netværk og flere tiltag sikrer forsyningskæden til kranfabrikken
HMF har igangsat flere tiltag for at holde kranfabrikken i Højbjerg kørende. Blandt andet har nogle medarbejdere fået midlertidig arbejdsplads hos velvillige leverandører, og noget produktion er rykket til nye lokationer.

I følge Jens Seehusen ville det hurtige comeback slet ikke være muligt uden dedikerede medarbejdere og hjælpsomme leverandører:

"Vores stærke netværk af tætte samarbejdspartnere viser en stor velvillighed, hvilket betyder, at vi har mulighed for midlertidigt at flytte dele af vores produktion ud til dem, så vi sikrer forsyningerne af komponenter til vores kranfabrik på hovedsædet i Højbjerg.

Der kan forekomme små bump på vejen, men i det store hele forventer vi ikke, at branden kommer til at påvirke vores leveringstider bemærkelsesværdigt på sigt. De kunder, som evt. kommer til at mærke en smule forsinkelse, tager vi naturligvis en dialog med, så de er informeret."

Kontakt HMF:

Jens Seehusen Christensen, CEO