23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Toll Group-formand: "Vi skal fokusere på solenergi, brændstofeffektivitet og chaufføradfærd."

Thomas Knudsen, non-executive Chairman for Toll Group og direktør for Rumah Group Foundation, peger på kritiske udfordringer i transportsektorens grønne omstilling. Mens elektrificering og brintbiler er langsigtede mål, er der akut behov for hurtigere løsninger til at reducere emissioner. Han fremhæver Green Energys solcelleløsning, som er økonomisk bæredygtig og kan give målbare resultater med det samme, hvilket gør den ideel til at tackle branchens udfordringer nu og her.

For nylig blev Thomas Knudsen, non-executive Chairman for Toll Group og direktør for Rumah Group Foundation, en nøgleinvestor i Green Energy Group. Med tre årtiers erfaring i transport- og logistiksektoren har han haft ledelsespositioner i Nordamerika, Europa, Asien og Mellemøsten.

Kriterier for Impact-investeringer
For Thomas er det primære kriterium for enhver investering dens potentiale for impact. "Hvis der ikke er nogen impact, investerer vi ikke, uanset afkastet," understreger han. "Hvis der er impact, og vi mener, at løsningen har potentiale til at skalere, ser vi derefter på mere traditionelle investeringskriterier."

Draget mod Green Energy
Som nøgleinvestor i Green Energy Group blev Thomas tiltrukket af deres løsninger, der er klar til at implementere med det samme og som effektivt adresserer emissioner. Han værdsætter den klare finansielle forretningsmodel og den begrænsede kapitaludgift, der kræves. "Green Energy skiller sig ud med en løsning, der har reel impact på emissioner og et stærkt ledelsesteam med brancheekspertise," forklarer han.

Fremtiden for solenergi i transportsektoren
Når Thomas ser 10 til 20 år frem, ser han solenergi spille en afgørende rolle i transportsektoren. "Mens industrien fokuserer på at skifte fra forbrændingsmotorer (ICE) til elbiler (EV) eller brint, vil dette tage årtier på grund af infrastruktur- og omkostningsudfordringer. Green Energy tilbyder en løsning, der kan give betydelig impact med det samme og samtidig give omkostningsbesparelser i en branche med lave marginer."

Fordele ved solcellernes løsninger
Thomas fremhæver flere fordele for transportvirksomheder, der implementerer Green Energys CIGS-løsninger. "Der er en stærk finansiel forretningsmodel, der går ud over emissioner, med en kort tilbagebetalingstid for hurtige omkostningsbesparelser. Det kræver minimal kapitaludgift og kan implementeres globalt uden betydelig fysisk infrastruktur."

Vejen til bæredygtighedsmålene for 2030
Om transportsektorens fremskridt mod bæredygtighedsmålene for 2030 er Thomas ærlig: "De fleste transportvirksomheder indser, at elektriske og brintbiler er langt fra at erstatte forbrændingsmotorer. Selvom der er betydelige investeringer og innovation, forbliver omkostningerne en udfordring, og ladestationen mangler stadig i mange områder. Derfor ser målene for 2030 stadig mere udfordrende ud."

Muligheder for forbedring
Han mener, at transportsektoren kunne forbedre sin miljøpåvirkning ved at fokusere på eksisterende teknologier. "Vi bør koncentrere os om solenergi, forbedret brændstofeffektivitet, aerodynamik og chaufføradfærd. Disse strategier kan reducere emissioner og sænke omkostningerne uden at kræve regulatoriske ændringer eller incitamenter."

Fremtidige udsigter for Green Energy Group
Thomas ser store muligheder for Green Energy Group og bemærker, at deres løsninger er kompatible med eksisterende energisystemer og kan anvendes i forskellige sektorer, herunder maritim transport og offentlig transport. "Det fantastiske ved Green Energys løsning er, at den ikke kræver tidskrævende infrastruktur for at skalere," afslutter han.

Green Energy
Ferrarivej 14C
7100 Vejle
Vejle Kommune
Danmark
CVR nummer: DK38660357

Send til en kollega

0.063