23948sdkhjf

Bilreklamer er i stor efterspørgsel

| Medlemsnyhed | Indrykket af Prodesign A/S

Virksomheder, der tilbyder bilreklamer, oplever en stigende efterspørgsel fra både mindre og større forretningsdrivende. Den stigende tendens er et klart tegn på at annoncørerne er tilfredse med denne måde at reklamere på.

Fordelene ved at reklamere for sin forretning på bilen er mange. Man øger synligheden for sin virksomhed og opnår på samme tidspunkt en større genkendelighed for sit firma. Samtidig virker man også mere troværdig som forretningsdrivende, hvis man har udstyret sin bil med et logo eller et firmanavn. 

Der er fordele ved at reklamere på bilen for både små og store virksomheder. Nystartede virksomheder har brug for at få deres navn etableret på markedet og her er det oplagt lade deres firmanavn pryde gadebilledet. For de større virksomheder gælder det i høj grad om at fastholde sin position på markedet og minde forbrugerne om at man leverer et produkt af høj kvalitet. Mange nystartede virksomheder starter med at få en mindre reklame på bilen og når de begynder at tage til i størrelse, vælger de typisk at øge deres synlighed med et større budskab.

En ressource, man har i forvejen

En anden ting, der kan være med til at gøre, at efterspørgslen på bilreklamer er stigende, kan være at priserne faktisk er meget beskedne i forhold til andre måder at reklamere på. Køber man eksempelvis reklameplads på et busstoppested eller i en avis, kan det hurtigt løbe op og man betaler kun for en begrænset tidsperiode. Med bilreklamer har man kun én udgift og reklamen holder i mange år. Som bilejer har man allerede den nødvendige reklameplads til rådighed, så man udnytter i virkeligheden bare en ressource, man har i forvejen. Og så er man garanteret at alle forbipasserende i trafikken ser virksomhedens firmalogo.

Lang holdbarhed

Det mest holdbare materiale, der bruges til bilreklamer, er folie. Det kan tåle alt slags vejr og er nemt at rengøre. Noget folie er særligt holdbart og kan holde i 9-10 år. Hvis man har et tidsbegrænset budskab, som for eksempel en reklamekampagne, findes der også en billigere type folie, som har en kortere holdbarhed og vil være velegnet til dette formål. Det sted på bilen, som ses af flest mennesker i trafikken, er bilens bagside. Folk har bedst tid til at læse budskabet på en bil, når de kører bagved eller holder stille. Når en bil, der er prydet af et firmalogo holder parkeret, kan den naturligvis ses fra alle vinkler. Det giver altså rigtig god mening at forvandle sin bil til en rullende reklamesøjle, hvis man ønsker mere synlighed for sin virksomhed. Jo mere man kommer rundt med sin bil, jo flere ser det budskab man har.

Et logisk valg

En reklame på bilen er et logisk valg for forretningsdrivende og det er også derfor at de firmaer, der har specialiseret sig i bilreklamer, oplever stor travlhed i disse dage. Et professionelt look til bilen er en effektiv måde at blive set på. Hvilket budskab man ønsker at vise på bilen, er i høj grad op til den enkelte virksomhed.

Det kan være at man ønsker at holde det enkelt med firmaets logo eller navn. Det kan også være at man ønsker at få et specifikt budskab ud om et nyt produkt eller en kampagne, man ønsker at øge opmærksomheden på. Alle virksomheder har deres helt egen profil og har forskellige behov. Heldigvis kan man skræddersy en reklame på bilen, så den passer perfekt til den enkelte virksomhed. Mange forretningsdrivende har allerede oplevet effekten af at øge deres synlighed i gadebilledet, så det er ikke overraskende at efterspørgslen på bilreklamer er stigende.

Hvad koster bilreklame?

Hos Prodesign koster bilreklame typisk 2.000-10.000 kroner afhængig af typen,  størrelsen på bilreklamen og antallet af biler der skal behandles. Læse mere her: https://prodesign.dk/bilreklame/

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Prodesign A/S

Roskildevej 16
2620 Albertslund
Danmark
Prodesign A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.137