Tyske soldater skal stationeres ombord på tyske handelsskibe, når de passerer det piratbefængte farvand ud for Somalia.
Den tyske flåde har sendt orlogsskibe til Aden-bugten for at jagte pirater, som den danske L17 Absalon gjorde indtil udgangen af marts i år. Men det er ikke nok for chefen for Hamborg-rederiet Leonhardt & Blumberg, Frank Leonhardt.
AnnonceHan mener, at Forbundsværnet skal stationere bevæbnede soldater på tyske handelsskibe, der kan afværge piratangreb.
AnnonceI det sidste halve års tid har enkelte rederier anvendt bevæbnede sikkerhedsvagter fra private sikkerhedsfirmaer, som bliver stationeret på skibene under passagen af Aden-bugten.
AnnonceSomaliske pirater holder i øjeblikket et tysk handelsskib med besætning som gidsel.
Annonce Annonce