23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Kovending i København

Miljø- og Teknikborgemester Klaus Bondam vil genåbne Nørrebrogade for biler.
Annonce

Miljø- og Teknikborgemester Klaus Bondam vil genåbne Nørrebrogade for biler.

Københavns Kommune er på vej til at sluge en større politisk kamel. Den omstridte lukning af Nørrebrogade bliver ifølge Danmarks Radio gjort om, så gaden igen åbnes for biltrafik og parkering.

Annonce

- Vi gør det, fordi vi har lyttet til de reaktioner, der har været, siden forsøget startede. Der er nogle ting, som vi ikke kunne forudse, ville ændre sig i en given retning. Derfor laver vi de her ændringer, så det bliver lettere og mere overskueligt for bilister og cyklister at færdes på Nørrebrogade, siger Klaus Bondam til DR.

Annonce

Lukningen har vakt voldsom kritik fra både handlende på Nørrebrogade og trafikanter. Men trods protester og gode argumenter før lukningen valgte Borgerrepræsentationen at gennemføre lukningen af hensyn til miljø og bløde trafikanter.

Annonce
Annonce
Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|