Efter 21 år i spidsen for Post Danmark stopper administrerende direktør Helge Israelsen.
Israelsen har meddelt bestyrelsesformand Fritz H. Schur, at han ønsker at stoppe, når fusionen mellem Post Danmark og Posten AB i Sverige falder endeligt på plads i løbet af nogle uger.
AnnonceHelge Israelsen peger selv på at hans fratræden er naturlig i forbindelse med fusionen.
- Jeg har været administrerende direktør for Post Danmark i knap 21 år og har i de sidste 10 år været den postchef med størst anciennitet i Europa. Mit ønske om at forlade stillingen nu er i al sin enkelthed den, at jeg mener, at netop nu er det naturlige tidspunkt at give stafetten videre på, siger Helge Israelsen.
AnnonceFritz H. Schur oplyser, at ledelsen for den nye postkoncerns danske aktiviteter bliver offentliggjort i forbindelse med den samlede oversigt over ledelsen af den nye koncern.
Annonce