23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Miljøzone -15.000 kroner i bøde til vognmand

Retten på Frederiksberg har netop stadfæstet bødestraffe i sager om overtrædelse af miljøzoneregler.
Annonce

Retten på Frederiksberg har netop stadfæstet bødestraffe i sager om overtrædelse af miljøzoneregler.

Dermed har Retten på Frederiksberg afsagt de første domme for overtrædelse af miljøzonereglerne ifølge Danmarks Radio.

I en sag fik en vognmand en bøde på 15.000 kroner, fordi en af hans lastvogne uden miljømærke eller partikelfilter var kørt ind i miljøzonen. Chaufføren fik her en bøde på 5.000 kroner.

Annonce

En anden dom, der gav en bøde på 5000 kroner, skyldes udelukkende, at lastvognen ikke var forsynet med miljømærket.

Miljøzonesynderne var blevet opdaget på Roskildevej, Frederiksberg Allé og på Gl. Kongevej i Frederiksberg Kommune.

Annonce

Dommene giver et rids af retspraksis på området og hvis ikke de bliver anket, så skal Københavns Politi være klar til at udsende bødeforlæg til vognmænd og chauffører i mere en 100 lignende sager.

Annonce
Annonce
Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|