23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Konjunkturanalyse: Dårligste kvartal nogensinde

Det er så som så med optimismen inden for den tyske transportbranche.
Annonce

Det er så som så med optimismen inden for den tyske transportbranche.

Bundesverbands Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) har i fjerde kvartal 2008 noteret de dårligste konjunkturtal nogensinde i Tyskland. Ifølge BGL skyldes det foruden afmatningen blandt andet virksomhedernes udsigt til mautforhøjelsen ved årsskiftet.

Annonce

Hver fjerde vognmand har taget lastbiler ud af trafikken og mere end hver fjerde havde afskediget chauffører i fjerde kvartal.

Hver anden vognmand betegner driftsresultatet som dårligt og 59 procent af virksomhederne oplever faldende omsætning og godsmængder.

Annonce

BGL-forretningsfører Karlheinz Schmid frygter dog, at konjunkturtallene for første kvartal 2009 bliver endnu værre.

Næsten halvdelen af virksomhederne forventer at reducere antallet af biler og lige så mange regner med yderligere afskedigelser.

Annonce

BGL frygter, at 60-70.000 stillinger vil blive nedlagt i den tyske transport- og logistikbranchen.

Annonce
Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|