23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bedre rundkørsler

Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen påpeger, at rundkørsler har både gode og dårlige sider – han ønsker forbedringer også af hensyn til CO2-begrænsningen

Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen påpeger, at rundkørsler har både gode og dårlige sider – han ønsker forbedringer også af hensyn til CO2-begrænsningen

Derfor foreslår Venstre i et udspil med titlen ”Rundkørsler med omtanke, at man ser både på de positive sider – færre ”sorte pletter” med mange ulykker – og på minusser i form af mindre fremkommelighed og langt større brændstofforbrug på grund af nedbremsning og efterfølgende acceleration.

- Desuden har vi set alt for mange eksempler på, at rundkørsler blevet projekteret og anlagt med hovedet under armen, så lastvogne, specialtransporter og store landbrugsmaskiner har vanskeligt ved at køre igennem dem. Nogle gange har dette medført et unødigt spild af skattekroner til forbedring af rundkørslerne, påpeger Kristian Pihl Lorentzen.

- Endelig bør der ske en forbedring af bilernes udkørsel af rundkørsler ved at man undgår skarpe 90 graders højresving, men i stedet satser på en blødere kurve for udkørsel. Ud over at lette fremkommeligheden i rundkørslerne, vil dette tiltag forbedre sikkerheden for cyklisterne, mener Kristian Pihl Lorentzen.

Supply Chain Management Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|