23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Nok er nok

DTL er som sædvanlig medarrangør af transportmessen og i sin tale til åbningen i morgen, kaldte DTL-formand Jørgen Egeskov det udstillede materiel for ”det ypperste”
Annonce

DTL er som sædvanlig medarrangør af transportmessen og i sin tale til åbningen i morgen, kaldte DTL-formand Jørgen Egeskov det udstillede materiel for ”det ypperste”

- Transportbranchen investerer i dette materiel for at blive endnu mere effektive. Men skal branchen have glæde af materiellet – og skal Danmark få optimal glæde af transportbranchen, så kræver det ordentlige forhold, fastslog Jørgen Egeskov og kritiserede, at erhvervets produktivitet har fået det ene dybe hug efter det andet i de senere år:

Annonce

Han opremsede trængselsproblemer og dårlige veje, digital fartskriver, hårde sanktioner og bøder. Stærk politisk regulering: Resultatet kan ses i tørre tal. Branchen effektivitet falder trods indkøb af mere effektivt materiel. Der udflages i stor stil, og der kommer flere og flere udenlandske lastbiler på de danske veje, sagde Jørgen Egeskov.

Annonce
Respekt, tak

Han mente dog ikke at det hele var politikernes skyld. Branchen har et dårligt image, selv om det er blevet forbedret.

- Der er ikke den respekt om erhvervet, som der burde være. I dag rynker folk på brynene, når de ser en lastbil på veje.

Annonce

- Men skulle vi ikke til at sige: Nok er nok. Kan vi ikke med rimelighed forlange en større respekt for det arbejde, vi gør, spurgte DTL-formanden, og understregede, at det er transporterhvervet, som holder velfærdssamfundet Danmark kørende, og at der er grund til at være stolt over det.

Annonce
Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03