Antallet af krydstogtskibe, der anløb Århus havn i 2006, nåede op på 22 skibe.
Årets første anløb var skibet "Midnatssol" fra Hurtigruten, der lagde til ved kaj 43 på Pier 2 den 17. januar med 95 norske gæster om bord, og sæsonen sluttede den 18. september, hvor luksuslineren "Silver Cloud" fra Silversea Cruises anløb med 280 gæster om bord.
AnnonceI alt gik 26.371 udenlandske krydstogtgæster i land i Århus, heraf var langt hovedparten amerikanere. Under skibenes ophold i Århus repræsenterede Maersk Broker rederierne Holland America Line, Louis Cruises og Silversea Cruises. Skibsmæglerfirmaet J. Gotfred Jensen repræsenterede Hurtigruten, mens European Cruise Services repræsenterede rederiet Hapag-Lloy, oplyser Århus Havn
Annonce-----
Annonce