Der er et stort logistisk potentiale i ladcyklen. Det mener i hvert fald den danske virksomhed Larry VS Harry, som siden 2008 har produceret ladcykler, der har vundet indpas til let distribution i flere og flere byer verden over.
- En ladcykel udleder cirka 90 procent mindre CO2 i forhold til en varebil på en kortere transport. Den er sundere for ...
Ladcyklen slår varebilen i storbyerne
En undersøgelse fra Bruxelles viser, at ladcykler er mere effektive til distribution end varebiler
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/83521769.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=6240&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=4160&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=1fb722d97667c2948bfc0ae8fd0f54d415ac7418d1d649f5b225041026d49297)
Ladcyklen Bullitt, som er udviklet af danske Larry VS Harry, blev vist frem på Transportens Årsdag af Kenneth Ø. Krag, fra Cyklistforbundet (t.v.), og Hans Fogh, Larry VS Harry. (foto: Jesper B. Nielsen)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement