- Hvis regeringen hæver dieselafgiften, må den som minimum udsætte kilometerafgiften, der i forvejen har en tvivlsom klimaeffekt.
Sådan siger branchedirektør Karsten Lauritzen fra DI Transport til Lastbilmagasinet.
- Hvis ikke kommer transportsektoren til at betale to gange for sin CO2-udledning, og det er ikke fair.
- En øget dieselafgift vil g...
Topchef: Transportbranchen skal da ikke betale to gange for sin CO2-udledning
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/85286060.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4949&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3292&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=439&accessToken=2f14e6d316fe1a3475cdacb4cf0abf755368bddb1551e5dbd4fb59b8f618c054)
- Hvis dieselafgift hæves, må km-afgiften udsættes, siger branchedirektør Karsten Lauritzen, DI Transport. (foto: DI Transport)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement