- Vi mangler den store bid, når de 7-akslede ikke er med i de forbedringer, der sker i vægt- og dimensionsreglerne fra årsskiftet. De 7-akslede lastbiler kører med rigtigt meget gods i Danmark og bruger meget diesel. Selvfølgelig skulle de også have øget totalvægten, siger underdirektør Ove Holm, DTL.
- Det ville være højst uheldigt for samfund...
Grønt selvmål uden 7-akslede
6-akslede vogntog kan blive foretrukket til skade for klima og miljø, hævder DTL

Vognmænd i Danmark vil måske foretrække at bruge 6-akslede vogntog som her frem for 7-akslede med øget vejslid til følge. (foto: Carsten Teiner)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer