Op til 65 procent af alle køretøjer over 3.500 kg i EU kører med for lavt dæktryk og er derfor skyld i 30 procent for meget afbrændt brændstof og 25 procent kortere levetid pr. dæk. Det gør EU noget ved fra 1. juli 2024, hvor tunge køretøjer nu også skal køre med dæktrykmålere, også kaldet TPMS.
Det fortalte Dennis Alexis fra The Scandinavian Tire...
Fra næste år skal køretøjer over 3.500 kg have dæktrykmålere
Dæktrykmålere fra 2024 skal spare klima og havarier

Dennis Alexis, STRO, gav på Dæktemadagen et indblik i kommende krav til dæktryksmålere på tunge køretøjer. (Foto: Kim Lock-Lorenzen/LoraGrafisk)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer