EU-kommissionens forslag om tungere og længere lastbiler er drevet af CO2-reduktion. Nulemissionslastbiler skal nemlig kunne transportere det samme som dieseldrevne lastbiler, selv om de er tungere.
Det er imidlertid langtfra ambitiøst nok for en dansk transportminister, som står i begreb med et nationalt forsøg med dobbelttrailere på op til 34 me...
EU bløder op: tungere og længere lastbiler på vej
EU-kommissionen ændrer langsomt kurs med et forslag om øget vægt og dimensioner for lastbiler. I Danmark bakker hele Folketinget op - med en enkelt undtagelse

- Større og tungere køretøjer vil alt andet lige kunne transportere samme mængde gods på færre lastbiler, erklærer Thomas Danielsen. Foto: Transportministeriet
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer