Det er afgørende for den grønne omstilling, at de tunge køretøjer kan få mere på ladet pr. tur. Det siger adm. direktør Erik Østergaard fra DTL/Danske Vognmænd og formand for lobbyorganisationen Nordic Logistics Association.
Hvis ikke vægtgrænsen i EU øges, kommer der ikke til at køre modulvogntog i Europa, mener transportbranchen.
- EU-kommi...
- Det hjælper ikke at hæve totalvægten til 44 ton i EU. Klimafordelen indtræffer først ved 50 ton
EU-kommissionens udspil er utilstrækkeligt, mener ITD og DTL
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/95384275.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=2753&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3087&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=2&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=740&accessToken=4b4b27ec539648990cec5f66112cc4c97effadaecea9a482c6a47ba179d18912)
DTL's adm. direktør Erik Østergaard: - De længere lastbiler vi i EU kun kunne anvendes til transport af let gods. (Pressefoto: DTL)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement