Det er afgørende for den grønne omstilling, at de tunge køretøjer kan få mere på ladet pr. tur. Det siger adm. direktør Erik Østergaard fra DTL/Danske Vognmænd og formand for lobbyorganisationen Nordic Logistics Association.
Hvis ikke vægtgrænsen i EU øges, kommer der ikke til at køre modulvogntog i Europa, mener transportbranchen.
- EU-kommi...
- Det hjælper ikke at hæve totalvægten til 44 ton i EU. Klimafordelen indtræffer først ved 50 ton
EU-kommissionens udspil er utilstrækkeligt, mener ITD og DTL

DTL's adm. direktør Erik Østergaard: - De længere lastbiler vi i EU kun kunne anvendes til transport af let gods. (Pressefoto: DTL)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer