23948sdkhjf

- Det hjælper ikke at hæve totalvægten til 44 ton i EU. Klimafordelen indtræffer først ved 50 ton

EU-kommissionens udspil er utilstrækkeligt, mener ITD og DTL
Det er afgørende for den grønne omstilling, at de tunge køretøjer kan få mere på ladet pr. tur. Det siger adm. direktør Erik Østergaard fra DTL/Danske Vognmænd og formand for lobbyorganisationen Nordic Logistics Association.

Hvis ikke vægtgrænsen i EU øges, kommer der ikke til at køre modulvogntog i Europa, mener transportbranchen.

- EU-kommi...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109