For to uger siden lancerede Volvo Trucks for fuld musik sin nye lastbilgeneration ført an af den nye topmodel i "Aero"-version med forlænget front på førerhuset.
Lastbilens førerhus er forlænget med 239 mm, fordi den opfylder EU's nye krav til aerodynamik - og dermed er den med til at spare op til 5 procent brændstof. Den besparelse kan man dog gl...
Kun 49 cm bremser grøn omstilling
Aerodynamiske lastbiler får et alvorligt benspænd på det danske lastbilmarked. De er 49 cm for lange til at opfylde danske regler
Claus H. Jensen, produktchef i Volvo Danmark, vil gerne have meere fokus på de aerodynamiske lastbiler, så de også kan bruges til kørsel meed modulvogntog. Foto: Rasmus Haargaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer