23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan fik Kent Laursen 35 ton på sin hejsebil

Det var lidt af et held, at vi kop op på 35 ton på sin hejsebil, som undervejs også skulle udstyres med bagmonteret kran

- Det var lidt af et sats; men vi fik tre ton mere med på vores nye 4-akslede lastbil. Sådan siger Kent Laursen fra entreprenør- og vognmandsfirmaet Ejvind Laursen A/S i Hedensted, som for nylig tog en ny Volvo FH 500 8X4 hejsebil med tandem løft i brug.

Bilen er en såkaldt 2+2 bil med to foraksler og to bagaksler, og den opfylder de nye vægt- og dimensionsregler, som trådte i kraft ved årsskiftet. Derfor er den blevet godkendt til at kunne køre med en totalvægt på 35 ton; men det var vist mere held end forstand, indrømmer Kent Laursen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.425|instance-web01