I dag er elvarebiler underlagt strengere regler end andre varebiler, fordi de med deres ofte tungere vægt bliver reguleret som små lastbiler.
Vi har flere virksomheder, der gerne vil i gang med at køre med elektriske varebiler, hvor EU-reglerne spænder ben. Rune Noack, DI TransportDet vil den danske regering gennem transportministeren nu forsøge ...
DI: Godt at transportministeren går efter lettere regler for elvarebiler
Elvarebiler med tunge batterier har modsat deres dieselkonkurrenter krav om fællesskabstilladelser, hastighedsbegrænser, øget hyppighed af køretøjsinspektioner samt regler om køretid, pauser og hviletid – nu vil regeringen lave dansk forsøg i EU

- Vi håber på en national forsøgsordning i Danmark, så det ikke er mere bøvlet at vælge en elvarebil end en dieseldrevet varebil, siger Rune Noack, DI Transport. Foto: Jesper B. Nielsen
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement