For nylig meddelte Vejdirektoratet, som bygger Nordhavnstunnellen i København, at det omfattende byggeri bliver forsinket et år.
Nu melder Vejdirektoratet ud med en plan, som skal indhente noget af den tabte tid.
Forsinkelsen skyldes, at etablering af byggegruben til tunnelen har taget længere tid end først planlagt. Specielt har grundvandssænkningen i byggegruben givet udfordringer, lyder forklaringen om forsinkelsen.