23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Torben Rafn tilbage i Polen

Stifter polsk firma sammen med Jens Chr. Siig til transport af vindmøller.

De kommende år vil transport af vindmøller blive de helt store transportopgaver i Polen. Den mener vognmand Torben Rafn, som har startet et samarbejde med Jens Chr. Siig. Sammen har de stiftet et nyt firma i Polen, Rafn & Siig.

Torben Rafn havde en afdeling i Polen, men den blev lukket for tre år siden.

- Vi kan se, at det kommer til at gå stærkt i Polen med vindmøller de kommende år, og vi har allerede fået de første store ordrer, fortæller Torben Rafn.

- Jens Chr. Siig er en dansk kollega. Han har boet i Polen i mange år og driver en international transportvirksomhed med speciale i transport af vindmøller. Vores følles firma ligger i byen Barlinek halvanden times kørsel fra den polsk-tyske grænse.

- Man bliver nødt til at være lokal og have lokal kendskab. Derfor starter vi samarbejdet med Siig, siger Torben Rafn, som også vil tilbyde andre typer af special- og blokvognstransporter.

Også i Hamborg

Torben Rafn & Co. Har også åbnet et salgskontor i Hamborg med to ansatte. Kontoret skal opsøge opgaver til vindmølletransporter.

- Hamborg er vindmøllernes by. Alle de store virksomhederne inden for området er til stede her, siger Torben Rafn.

- Det er naturligvis transporter til og fra Tyskland, som vi vil koncentrere os om, men vi kan også tilbyde specialtransporter til/fra de andre nordiske lande.

Torben Rafn & Co. er allerede er i gang med at køre de allerstørste møller.

Kort før jul blev der transporteret 6 MW-vindmøllervinger fra Svendborg til Esbjerg.

- Der blev sejlet til Cuxhaven, hvor vi mødte den igen og kørte den ud til byggepladsen. Vi har også i efteråret transporteret seks store 7 MW-møllevinger til Flensborg.

De blev sejlet til den lille havn Dageböll på den anden side af Nieböll, hvor vi hentede den og kørte den på plads.

- Der er masser at lave for specialtransporter syd for grænsen; men vi satser også på Polen, slutter Torben Rafn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.531|