23948sdkhjf

Tilfreds med vækstplan

Transportorganisationerne er enige: Vækstplanen god for vognmændene.
Hos DTL hæfter man sig især ved forhøjelse af totalvægten for 7-akslede vogntog til 56 ton.

- Det betyder, at vognmænds investeringer eller planer om investeringer omsider kan betale sig, siger DTL-direktør Erik Østergaard.

- Det giver også mindre trafik og et bedre CO2-regnskab.

- Et andet centralt element er, at forsøgsordningen med modulvogntogskørsel forlænges. Det har DTL kæmpet hårdt for. Også her gælder det, at det giver et bedre CO2-regnskab og bedre produktivitet.

- Når vi samtidig får udvidet vejnettet for modulvogntog, er vi kommet et vigtigt skridt videre i udviklingen af godstrafikken.

ITD - Gode elementer i vækstplan

Fra ITD er der ros til flere af elementerne i planen.

- På transportområdet er det velkendte overskrifter, der springer i øjnene: Udvidelse af modulvogntogsnettet, forlængelse af forsøgsordningen med modulvogntog og forhøjelse af den maksimalt tilladte vægt for syv-akslede vogntog til 56 ton.

Derudover planlægger regeringen også at udmønte en pulje på 2,5 milliarder kroner til investeringer i infrastruktur.

- Det er initiativer, der har været længe undervejs, og som det bliver godt endelig at få i hus, siger ITD’s adm. direktør Jacob Chr. Nielsen.

- Branchen er klar til at gribe mulighederne. Initiativerne er entydigt positive for transportvirksomhedernes muligheder for at levere et godt og konkurrencedygtigt produkt til dansk erhvervsliv,

Hos ITD hæfter man sig også ved, at regeringen vil styrke en mere målrettet efteruddannelse af arbejdsstyrken.

- Vi hører allerede nu fra medlemsvirksomhederne, at det er svært at skaffe kvalificererede chauffører herhjemme. Der skal kun et lille opsving til, før vi kommer til at opleve decideret chaufførmangel, og her kan en målrettet opkvalificering af de ledige blive meget relevant, siger Jacob Chr. Nielsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141