Med marginale prisjusteringer, serviceintervaller på op til 40.000 km, tilladt totalvægt mellem 2,5 og 3,2 ton og det højeste niveau inden for sikkerhed i segmentet, udfordrer den nye Vito markedet for varebiler.
Siden lanceringen af den første Vito i 1995 er der solgt mere end 1,2 millioner Vito på verdensplan. Med den nye Vito ønsker Mercedes-Benz at forstærke sin position i segmentet for mellemklasse varebiler yderligere.
Den ny Vito kombinerer sund økonomi med fuld fleksibilitet. Brændstoføkonomien er i gennemsnit blevet forbedret med 20 procent sammenlignet med forgængeren.
Vito med BlueEfficiency pakke (ekstraudstyr) er i særdeleshed brændstofbesparende og Vito 116 CDI BlueEfficiency præsenterer således et brændstofforbrug på 17,5 km/l., hvilket er det bedste i klassen.
Den nye Vito tilbydes med tre forskellige drivliner: forhjulstræk, baghjulstræk eller firehjulstræk.
Der er desuden en bred pallette af sikkerhedssystemer, som ikke tidligere har været tilgængelige for varebiler i dette segment.
Den nye Mercedes-Benz Vito lanceres i Danmark til oktober.
Transportmagasinets Carsten Teiner var med til præsentationen i Berlin. Læs hans reportage i det næste nummer af Transportmagasinet, som er på gaden fredag den 8. august 2014.