- De seneste år har vi intensiveret vores strategi om at tiltrække nye kunder, der ikke har besøgt vores øer før, men som typisk vender tilbage, når de én gang har været der. Det er ikke mindst sket ved at indgå tætte alliancer med øernes turistorganisationer for at gøre opmærksom på alle de oplevelser, der ligger gemt på øerne.
- Vi indgår jo i en art symbiose med destinationerne, hvor deres succes smitter af på os og omvendt, siger Lindy Kjøller, salgs- og marketingchef hos Færgen.
Færgen og Destination Bornholm samarbejder blandt andet om at promovere Folkemødet, Bornholms Kulturuge og kokkekonkurrencen Sol Over Gudhjem.
Rederiet arbejder sammen med Visit Samsø for at øge opmærksomheden omkring Samsø Festival, Samsø Hornfiskefestival og kåringen af Samsøs bedste kartoffelmad. Samme initiativer gør sig gældende for de øvrige turistorganisationer, der dækker Færgens ørige.
Som noget nyt har Færgen desuden indført, at enhver onlinereservation på en af Færgens overfarter resulterer i en service e-mail med information om de begivenheder, der finder sted på øen netop i den periode, kunden er til stede.