23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Havne skal markedsføres bedre

Hvis danske havne skal opnå deres mål om at blive de bedste i Europa, skal de være meget bedre til at markedsføre sig.

Sådan lyder opfordringen fra direktør Andreas Nordseth i Søfartsstyrelsen på årets havnekonference, som finder sted netop nu i Grenaa.

Temaet for konferencen er "Europas bedste havne," og skal man tro Søfartsstyrelsen, er de danske havne godt på vej. De skal bare blive bedre til at markedsføre allerede eksisterende styrker.

- Det Blå Danmark er internationalt en af Danmarks absolutte styrkepositioner. Bevidstheden om Danmarks styrkeposition skal opgraderes.

- Skal en maritim virksomhed til at lave forretning i Europa, skal de vælge Danmark. Det er visionen, sagde Andreas Nordseth.

- Hvis markedsføringen af Det Blå Danmark styrkes, styrkes væksten også. Havnene er og kan være den cement, der kan knytte virksomheder sammen i klynger. Sådanne klynger kan tiltrække nye virksomheder, styrke eksporten og bidrage til vækstpotentialet lokalt og nationalt.

Det var derfor også med en opfordring til havnene, at Andreas Nordseth rundede sit indlæg af.

- Søfartsstyrelsen vil gerne indgå flere partnerskaber. De skal sikre markedsføring af Det Blå Danmark som en samlet og stærk klynge i Europa - som Europas bedste.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web04