23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lastindikator er standard

Volvo sætter nu en elektronisk lastindikator på alle nye FH, FM og FMX-modeller.

@KATEGORI:OVERVÅGNING





På baggrund af de nye tolerancegrænser for overlæs på totalvægt og akseltryk har Volvo Trucks Danmark besluttet at sætte lastindikator som standard på FH, FM og FMX lastvogne med luftaffjedring på bagakslen.





Dette gøres i et forsøg på at hjælpe kunderne med at undgå overskridelser.





Den 1. marts trådte det nye cirkulære om overskridelse af totalvægten i kraft. Cirkulæret nedsatte i første omgang tolerancegrænsen for overlæs fra syv procent til tre procent; men efter forhandlinger med branchen vil tolerancegrænsen blive seks procent senere på året. De tre procent gælder dig de kommende måneder.





- Dette stiller store krav til chauffører og vognmænd, som nu skal være mere nøjeregnende med, præcis hvor meget deres læs vejer, siger Søren Wettergreen, adm. direktør hos Volvo Group Trucks Danmark.





- Vi håber, at vi kan hjælpe vores kunder med at undgå overlæs.





- Det er naturligvis stadig muligt at fravælge lastindikatoren, men så vil det være på baggrund af en fornuftig stillingtagen til, om den er nødvendig eller ej.





Den elektroniske lastindikator overvåger kontinuerligt belastningen og lastfordelingen på akslerne, der er udstyret med EBS og luftaffjedring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079