23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Frode Laursen rykker sydpå

Når Kattegat-Ruten lukker, vil Frode Laursen rykke logistikcenter til Trekantområdet og Nordtyskland.

Lukning af den vigtige transportkorridor Århus-Kalundborg går hårdst ud over Midt-, Nord- og Vestjylland.

- Disse områder vil ikke være attraktive for virksomheder på grund af stigende transportomkostninger, siger direktør Anders Balle fra transport- og logistikfirmaet Frode Laursen.

- For Frode Laursen betyder det, at vi vil investere i lagre og logistikfaciliteter i Trekantsområdet og Nordtyskland. Det betyder et reduceret antal arbejdspladser i Århusområdet, fastslår han.

Mols-Linien vil lastbiler

Mols-Linien slår nu på stortromme for overførsel af lastbiler med sine to katamaranfærger fra henholdsvis Århus og Ebeltoft til Sjællands Odde.

- Vi skal ud og snakke med vognmændene og se, om der er interesse for ekstra afgange, siger marketingchef Mikkel Hybel, Mols-Linien.

Der er plads til 32 lastbiler på hver afgang, det vil sige 384 køretøjer i døgnet hver vej i den nuværende fartplan med i alt 24 afgange.

Det kunne i princippet opsuge Århus-Kalundborg-ruten. Der er blot en stor ulempe: Katamaran-færgerne kun kun tage bemandede lastbiler, ikke trailere alene.

En anden stor ulempe er overfartsprisen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|