Desværre kunne rigtig mange inviterede ikke nå frem på grund af den verserende flylederstrejke; men det lykkedes alligevel Transportmagasinet af få fat i nyhederne.
Det har kostet Renault Trucks 15 milliarder danske kroner at udvikle de nye lastbiler.
T-serienRenault Trucks har valgt at standardisere langdistance serien, så der kun er et enkelt køretøj, der dækker alle behov for fjerntransport.
Førerhuset er mere end 2,5 meter bredt. Derved er det mere rummeligt end hidtil - og motortunnellen på kun 200 mm forsvinder i det flade gulvdesign.
En udtrækkelige overkøje kan benyttes som ekstra opbevaringsplads.
Førersædet er designet af tyske Recaro.
Et ergonomisk instrumentbræt er det hidtil største på markedet.
Døren åbnes 85 grader.
På sikkerhedssiden er blandt andet kurvelys, automatisk parkeringsbremse og et multifunktionelt justerbart rat.
Renault T-serien fås med Euro 6 DTI 11 og DTI 13 motorer samt Optidriver.
Desuden er der et helt nyt styringssystem til klimaanlægget (EACU Electronic Air Control Unit).
D-serie til distributionRenaults nye distribution-model - D-serie - er baseret på forgængeren, men der er skabt en mere skarp linje med en serie på tre modeller, som opfylder kundernes behov.
* "D" en model fra 10 til 18 ton.
* "D Wide", en model fra 16 til 26 ton.
* "D Access" fra 18 til 26 ton og med lavere indstigning.
* En fjerde model på 3,5- 7,5 ton er på trapperne.
De nye DTI 5 og DTI 8 motorer er baseret på gennemprøvede teknologier. Euro 6 er standard, men præstationerne er forbedret.
Automatgear bliver standard på alle udgaver.
Man kan få D-serien med Optifuel trænings- og software-program, der giver 15 procent lavere forbrug.