23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt tilbud fra Scania - køre/hviletidssupport

Scania udvider sit "one stop shopping" koncept med køre/hviletidshjælp til vognmændene. Servicen tilbydes alle uanset bilmærke.

Scania-organisationen vil gerne være et supermarked for transportbranchen. Derfor udvides tilbuddene på "one stop shopping"-hylde løbende. Seneste tilbud er køre/hviletidssupport. Den kan købes som et selvstændigt produkt på linie med fartskriver-download, flådestyring, chaufføruddannelse mv.

- Vi vil gerne dække så mange behov hos vores kunder som muligt, forklarer Erling Petersen, der er ansvarlig for den nye serviceydelse.

- Mange vognmænd oplever, at håndteringen af chaufførernes køre/hviletidsdata er kompliceret og arbejdskrævende. Vi kan hjælpe med administrationen. Servicen bliver tilpasset den enkelte vognmand i forhold til antallet af chauffører, kørselsområde og vognparkens størrelse.

- Man behøver ikke være Scania-kunde i forvejen. Servicen tilbydes alle uanset lastbilmærke, forsikrer Erling Petersen.

Sådan fungerer det

For at få en optimal udnyttelse af Scanias køre/hviletidssupport skal man igennem følgende fem punkter:

1. Der startes med en grundig gennemgang af virksomhedens systemer for download og opbevaring af køre/hviletidsdata.

2. Dernæst analyseres data for at lokalisere eventuelle problemer i den nuværende håndtering og overholdelse af reglerne.

3. Analysen resulterer i en rapport med præsentation af eventuelle problemstillinger og forslag til fremtidig set-up. Inkluderet i analysen er også en gennemgang af virksomhedens kendskab og fortolkning af lovgivning, tilsyn og opfølgning på overholdelse af reglerne og eventuelle overtrædelser.

4. I dialog med vognmanden aftales en individuel løsning, som sikrer automatisk, trådløs download fra de køretøjer, som er udrustet med Scanias communicator-modul. Der kan også foretages download af data fra kundens øvrige køretøjer uanset mærke, men denne download foregår manuelt.

5. Når den tekniske løsning er klar, yder Scania derefter support i form af et eller flere årlige virksomhedsbesøg, hvor download, opbevaring og opfølgning på køre/hviletidsdata gennemgås. Dertil kommer konkret analyse af data fra et antal køretøjer og chauffører.

Eventuelle afvigelser og overtrædelser rapporteres til virksomheden. Inkluderet i servicen er også hotline hos Scanias eksperter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03