23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Solgte kun et enkelt anlæg

Danmark investerer vældig lidt, siger Roger Jacobsen fra norske Brøvig.

Markedet i Danmark er dødt! Så barskt lyder det fra Roger Jacobsen, der er direktør hos den norske vaskemaskineproducent Brøvig.

- Ingen investerer i nye vaskeanlæg i Danmark for tiden. Sidste år solgte vi kun et nyt anlæg til et busfirma i Jylland. Til sammenligning solgte vi 5-6 store anlæg i Norge. Det sælger vi også i Danmark på et normalt år.

Det svenske marked er allerede kommet sig over krisen. Her sælger Brøvig pænt.

- Danmark er ellers et fint marked på 20-25 store anlæg om året. Det er på størrelse med det norske marked, men netop nu er der intet nysalg i Danmark.

- Til gengæld reparerer vi en del på de 50-60 anlæg, vi har kørende hos kunder i Danmark. Vi har en servicemand, der ikke bestiller andet, siger han.

Ifølge Roger Jacobsen er markederne i Sverige og Norge ved at blive oversvømmet af billige spanske anlæg, ligesom de tyske producenter også har presset prisen..

- På grund af krisen i Sydeuropa, øger alle deres salgsindsats i de nordeuropæiske lande. Det giver ekstra udfordringer, slutter han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.112|instance-web02