23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Femern overtager havneområde

Femern har fundet den adresse i Rødbyhavn, hvorfra der skal føres tilsyn med byggeriet af Femern Bælt-tunnelen.

Tilsynsfolkene får kontorer klos op ad byggepladsen og direkte adgang til kajpladser i færgehavnen. Femern har fra årsskiftet lejet sig ind på et område i den østligste del af havnen, hvor Scandlines driver færgeruten Rødby-Puttgarden, og som energiselskabet E.ON tidligere har anvendt under anlægsarbejdet på havvindmølleparken Rødsand 2 syd for den lollandske kyst.

Tilsyn og sejladssikkerhed

Når tunnelbyggeriet går i gang, skal bygherrens tilsynsorganisation være tæt på arbejdspladserne for at sikre, at entreprenørerne udfører deres arbejde i henhold til kontrakterne både på land og på havet.

Femern forventer også at anvende havneområdet i tilknytning til det kommende VTS-system, som myndighederne af hensyn til sejladssikkerheden i Femern Bælt planlægger at etablere i Travemünde. Femern VTS systemet skal efter planen være i drift et år inden selve anlægsarbejdet på tunnelen går i gang, forventeligt i 2015.

Hvad sker for Femer i 2013?

I løbet af 2013 er de store opgaver for Femern A/S:

* Aflevere ansøgning om myndighedsgodkendelse i Tyskland.

* Levere materialet til den danske myndighedsgodkendelse i form af en VVM-redegørelse.

* Udarbejde udbudsbetingelser til entreprenørerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04