23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Langt mellem snapsene

Danske Speditører er ikke begejstret for regeringens forslag til finanslov, men der er positive punkter.

Danske Speditører noterer sig, at der i finanslov 2013 ikke er taget stilling til, hvordan transportbranchen kan få forbedret sine muligheder for at øge værdiskabelsen.

- Set herfra er der langt mellem snapsene, siger adm. direktør Martin Aabak, Danske Speditører.

- Det positive er, at branchen er omfattet af investeringsvinduet, der giver mulighed for at afskrive 115 procent på ny driftsteknologi, apparatur og maskiner mv. i 2012 og 2013.

- På positivsiden noterer jeg også, at der vil blive sat penge af til at følge op på arbejdet i regeringens Vækstteams, herunder det, der beskæftiger sig med det maritime Danmark.

Kørselsafgift

- Negativt er det, at den bebudede kørselsafgift for lastbiler kommer til at belaste vareforsyningen med et ekstrabidrag til "bedre og billigere offentlig transport."

- Udskiftningen af Storstrømsbroen må betragtes som en nødvendig investering for at fastholde værdien af den kommende Femer Bælt-forbindelse.

- Regeringen vil inden for en udgiftsramme på 22 millioner kroner afdække, hvornår det er økonomisk fordelagtigt at anvende offentlig-privat partnerskab (OPP), til løsning af offentlige infrastrukturprojekter. OPP er godt og burde kunne bruges til en havnetunnel i København, slutter Martin Aabak.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|