23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SCT Transport køber 40 Volvo'er

Investeringen skal ses på baggrund af de nye vægtbestemmelser for lastvognstog.

Med syv aksler må et vogntog have en totalvægt på 54 ton i modsætning til tidligere, hvor man maksimalt måtte køre med 48 ton totalvægt.

Det har fået SCT Transport i Gilleleje til at købe 40 nye lastbiler. Hovedparten er 4-akslede trækkere eller forvogne, som i kombination med 3-akslede sættevogne eller kærrer udgør et 7-akslet lastvognstog.

- Netop kombinationen med 4-aksler på den trækkende enhed og 3-aksler på sættevogn/kærre giver lastvognstoget en god manøvredygtighed på arbejdspladserne, fortæller koncerndirektør Henning Christiansen, SCT Transport.

- Længden af trækket er kortere end ved 3-akslede trækkere/forvogne og 4-akslede sættevogne/kærrer. Trækkene fastholdes i kombinationerne, og vi har opnået synsfri sammenkobling på enhederne.

SCT Transport beskæftiger sig hovedsageligt med kørsel af sten, grus og jord i forbindelse med anlægskørsel i entreprenørbranchen. I den sammenhæng er det ikke uvæsentligt, at man kan medtage ekstra ton på ladet.

- Vi afregnes efter volumen og vægt på køretøjerne, siger Henning Christiansen.

- Den ekstra nyttelast udgør cirka 5 ton per lastvognstræk. Den ekstra indtjening skal være med til at finansiere købet af de nye lastbiler. Jeg forventer også, at den forbedrede effektivitet vil smitte af på

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03